    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: laser dwustronny
    Date: Tue, 8 Aug 2017 11:38:31 +0200

    W dniu 2017.08.08 o 10:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak do sie chyba nie da - laser specjalny i niedrogo ... nie, to niemozliwe :-)

    oj tam specjalny od razu, kosztowało by 2$ jakby był zbyt na 10mln sztuk

    > Na jakis beamspitterach to IMO bedzie jazda, trzeba bedzie wielu i bez
    > kalibracji sie nie obejdzie.
    układ optyczny o skomplikowaniu na poziomie czytnika w cd, na oko jedna
    standardowa kostka co podzieli na promienie prostopadłe i jedno lustro/kostka
    która skręci jeden promień o następne pi/2, tylko osiowości nie będzie. Dało by
    się zrobić ze szwagrem w domu, tylko zamiast całego 5cm lasera trzeba
    manipulować szklanymi elementami rzędu 2mm :) ale po manipulowaniu szkłem ze
    szwagrem głowa strasznie boli...

    > A precyzja jest zwiazana z cena :-)
    >
    > Ciekaw jestem, czy na diodowych laserach da sie to zrobic - one ponoc malo
    > laserowe, wiele zalezy od ustawienia obiektywow.
    > no i trzeba by zamowic jakis z dwoma lustrami polprzepuszczalnymi.
    >
    > Najsensowniej to by chyba bylo zrobic na jakims laserze gazowym, wlasnie z dwoma
    > lustrami polprzepuszczalnymi.
    > Ale to i tak trzeba solidnej konstrukcji i kalibracji.

    > Ale tak chyba bedzie najprosciej.

    no więc tak mam zrobione w jednym egzemplarzu, ale ile było zabawy żeby to
    ustawić i jak to masakrycznie wygląda... przy czym z moimi modułami główny
    problem był z tym, że lasery trochę krzywo świeciły (w sensie promień nie był
    dokładnie w osi obudowy), może inne moduły są lepsze, ale i tak nie mam jak
    sprawdzić przed zakupem

    > Google twoin przyjacielem
    > https://tekbull.wordpress.com/2011/05/05/double-side
    d-laser-blade/
    > http://www.laserpointerpro.com/500mw-532nm-green-bea
    m-light-double-sided-laser-pointer-including-us-stan
    dard-power-adapter-black-p-1879.html

    > Ale ... one chyba nie sa skalibrowane dokladnie :-)
    >
    > J.

    To z pierwszego linka całkiem fajne, dzięki za podrzucenie.
    Lightsabery widziałem, ale drogo i dość duże. Tam cenę robią te 500W lasery,
    które mi są zupełnie zbędne.
    pozdrawiam Krzysiek