  • Data: 2016-09-26 14:21:40
    Temat: Re: lutowanie
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:57e8f308$0$5156$65785112@news.neostrada.pl...

    > Od przetwornicy to niespecjalnie jak będzie dobrze zrobiona, ale od

    Z pewnością, ma to wielkie znaczenie, byle gówno mejd in czajna to może na
    środku Sahary, ale w mieście, krzywiłbym się.

    > anteny (jakoś ten grot trzeba by ułożyć, zasilić itd). I nie wiem czy

    Widzisz Waść, dobrze kombinujesz, w końcu choć to mocno niedopasowana
    antena, zamknięta pętla i można się spodziewać, że co jedna połówka
    wypromieniuje, to druga zniesie, ale nie zawsze się to idealnie symetrycznie
    ułoży, układ się rozrównoważy i... Harmoniczne zasilania grota już będą
    znacznie bliżej miejsca, gdzie taka antena rezonuje, można się spodziewać,
    że i rezystancja promieniowania wzrośnie, a to już nie było by najlepsze.

    > nie więcej się zaindukuje się w ścieżkach niż przy 50Hz.

    Z pewnością więcej. Wyższe częstotliwości są chętniejsze do ulatywania w
    otoczenie, więc się wcale nie zdziwię, jeśli sąsiad(ka) słuchając Twarzowego
    Radia, usłyszy coś więcej, niż pojedyncze postukiwania w głośniku.
    Pojemności pasożytnicze z pewnością czekają, by tu i tam utworzyć jakiś
    obwód rezonansowy, więc nawet, jeśli sprawność emisji będzie nikła, może to
    albo zmienić znaczaco punkt pracy stopnia, a jeśli to jakiś mosfet bez
    zabezpieczeń, to liczyłbym się z potencjalnymi problemami. To już wolę
    ciężką i nienajporęczniejszą Lutolę, z czystym 50 Hz, gdzie nawet, jak będą
    harmoniczne, to na tyle mało, że nawet w razie zarezonowania, nie uczynią
    szkody.
    Jeszcze mi się jedno nasunęło - zjawisko naskórkowości, nie spowoduje
    pogorszenia sprawności grzania?

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"