    Date: Mon, 12 Oct 2015 12:35:17 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ma ktoś to cudo ?

    Użytkownik Marek napisał:

    > I to jest najdziwniejsze, że nie ma site'ów z warezami tego typu. Film,
    > kurna, ledwie wydany już jest do pobrania. Czasami na chomiku coś się
    > znajdzie, ale ogólnie w tym temacie dramat.
    > Czyżby wydawcy norm groźniejsi czy skuteczniejsi w konsekwencjach
    > ścigania od wydawców filmów?

    Załóżmy że wydam powiedzmy 5, 7 tysięcy złotych na normy. To jest chyba
    cena kompletu norm potrzebnych pomiarowcowi elektrycznemu do wszelkich
    typów pomiarów. Nie pamiętam dokładnej wartości. Wydaje Ci się że ja to
    za darmochę puszczę w sieć? Nie mam mentalności Matki Teresy :-)
    Moim zdaniem, jeżeli państwo wymaga stosowania norm, to powinny być
    ogólno dostępne i darmowe w wersji elektronicznej lub po kosztach
    wydania. Jakoś przepisy prawa ruchu drogowego (wiem, to nie norma), do
    których stosowania jesteśmy zobowiązani, są dostępne za darmo lub po
    cenie druku książek. Uważam że draństwem w majestacie prawa jest
    pobieranie za PAŃSTWOWE normy jakichkolwiek opłat ale aktualna sytacja
    jest dokładnie taka jak widzisz.