    Date: Tue, 13 Oct 2015 09:37:58 +0200
    From: MKi <e...@t...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ma ktoś to cudo ?

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 12.10.2015 10:21) --

    > I to jest najdziwniejsze, że nie ma site'ów z warezami tego typu. Film,
    > kurna, ledwie wydany już jest do pobrania. Czasami na chomiku coś się
    > znajdzie, ale ogólnie w tym temacie dramat.
    > Czyżby wydawcy norm groźniejsi czy skuteczniejsi w konsekwencjach
    > ścigania od wydawców filmów?

    O dziwo całkiem sporo norm można znaleźć w sieci.
    Moja metoda (działa tylko w wersji angielskiej):
    udaję się do czytelni norm - tam dostęp jest bezpłatny.
    Wynotowuję parę co bardziej charakterystycznych
    sformułowań z treści. W domu siadam do gógla
    i szukam tych sformułowań. Wiele dużych firm
    kupuje normy i wrzuca do intranetu a potem
    okazuje się, że ten intranet jest widoczny
    ze świata. Mam normy z Arabii Sudyjskiej,
    Singapuru itp. Oczywiście formalnie nie są to
    Polskie Normy, ale wszystko to jest ten sam
    angielski rdzeń.

    Pozdrowienia,
    MKi