    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: matlab taki wydajny?
    Date: Mon, 18 Jan 2010 12:37:44 +0000 (UTC)

    On 2010-01-18, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
    > Od dość dawna słyszę opinie że procedury zaimplementowane w
    > matlabie są bardzo wydajne. Nie znam matlaba, ale wczoraj przez
    > przypadek miałem go pod ręką, no i tyle ile można się nauczyć
    > przez godzinę sprawdziłem.
    >
    > Program w matlabie robił coś takiego:
    > for i=1:20000
    > v = a * m1;
    > a = v * m2;
    > end;
    >
    > Gdzie v i a to wektory double po 1000 elementów, a
    > m1 i m2 to macierze po 1000 na 1000 elementów.
    >
    > Zainicjalizowane były losowymi liczbami.
    >
    > Program wykonywał się około 100 sekund.

> [...]

    Jak się nie wie do czego Matlab jest przewidziany to potem się robi
    głupie testy i niepoprawnie interpretuje wyniki. Matlab dobrze sobie
    radzi z operacjami na macierzach, ale źle znosi pętle (w końcu to język
    interpretowany). Poza tym ile czasu spędziłeś na pisaniu programu
    w C i ile mu poświęcisz przy ewentualnej zmianie obliczeń wewnątrz
    pętli?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot