    From: spaceman <s...@m...mydevil.net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: micro sim vs normalny sim
    Date: Mon, 11 Aug 2014 08:07:36 +0000 (UTC)

    On 2014-08-11, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam stary telefon z "normalnym" simem, czyli tym większym, jakie były
    > kiedyś. Teraz wiele telefonów ma micro sim, który jest mniejszy.
    > Widziałem jakieś instrukcje w sieci, że można coś tam obciąć i też
    > pasuje (nie wiem ile w tym prawdy). Podobno też wystarczy iść do
    > operatora i wymieniają na micro.
    > Jednak kupując nowy telefon, chcę stary zostawić w szafce jako
    > rezerwowy. Gdyby z nowym coś nie grało, to na czas ew. naprawy etc. będę
    > znowu używał starego. I tu pojawia się problem - co zrobić, gdy zamienię
> [...]

    Da sie wyciac samemu wedle schematow, ktore znajdziesz w sieci.
    Mozesz tez zakupic na allegro wycinarke, albo podskoczyc do dowolnego
    punktu GSM i ci to zrobia za grosze. Mozesz tez wymienic u operatora.
    W kazdym z przypadkow po wycieciu zostanie Ci ta zewnetrzna czesc, w ktora
    w razie czego bedziesz mogl wsadzic micro sima i uzywac w starym telefonie.
    Aha, tylko zanim zaczniesz cos wycinac sprawdz jak stara masz karte, bo
    bardzo stare karty mialy wiekszy chip i nie da sie ich obciaz do wymiarow
    micro.

    PS: Sa tez nano simy, jeszcze mniejsze od micro (np iphone) wiec zwroc uwage
    przy kupnie telefonu.