  • 1. Data: 2014-08-11 10:02:08
    Temat: micro sim vs normalny sim
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    Witam

    Mam stary telefon z "normalnym" simem, czyli tym większym, jakie były
    kiedyś. Teraz wiele telefonów ma micro sim, który jest mniejszy.
    Widziałem jakieś instrukcje w sieci, że można coś tam obciąć i też
    pasuje (nie wiem ile w tym prawdy). Podobno też wystarczy iść do
    operatora i wymieniają na micro.
    Jednak kupując nowy telefon, chcę stary zostawić w szafce jako
    rezerwowy. Gdyby z nowym coś nie grało, to na czas ew. naprawy etc. będę
    znowu używał starego. I tu pojawia się problem - co zrobić, gdy zamienię
    sima na micro sim, a potem znowu będzie potrzebny stary "większy" sim?
    Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2014-08-11 10:06:23
    Temat: Re: micro sim vs normalny sim
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-08-11 10:02, GAD Zombie pisze:
> [...]
    > sima na micro sim, a potem znowu będzie potrzebny stary "większy" sim?
    > Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

    http://allegro.pl/wycinarka-kart-micro-sim-iphone-4-
    4s-ipad-3-ipad-2-i4426032811.html

  • 3. Data: 2014-08-11 10:07:36
    Od: spaceman <s...@m...mydevil.net>

    On 2014-08-11, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
> [...]
    > sima na micro sim, a potem znowu będzie potrzebny stary "większy" sim?
    > Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

    Da sie wyciac samemu wedle schematow, ktore znajdziesz w sieci.
    Mozesz tez zakupic na allegro wycinarke, albo podskoczyc do dowolnego
    punktu GSM i ci to zrobia za grosze. Mozesz tez wymienic u operatora.
    W kazdym z przypadkow po wycieciu zostanie Ci ta zewnetrzna czesc, w ktora
    w razie czego bedziesz mogl wsadzic micro sima i uzywac w starym telefonie.
    Aha, tylko zanim zaczniesz cos wycinac sprawdz jak stara masz karte, bo
    bardzo stare karty mialy wiekszy chip i nie da sie ich obciaz do wymiarow
    micro.

    PS: Sa tez nano simy, jeszcze mniejsze od micro (np iphone) wiec zwroc uwage
    przy kupnie telefonu.

  • 4. Data: 2014-08-11 10:15:33
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-11 10:06, fifak pisze:

    > http://allegro.pl/wycinarka-kart-micro-sim-iphone-4-
    4s-ipad-3-ipad-2-i4426032811.html

    Aha ;). Widać, że ktoś na zmianie rodzaju simów zaczął zarabiać ;)
    Pozostaje kupić. Dzięki.

  • 5. Data: 2014-08-11 10:56:15
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2014-08-11 10:15, GAD Zombie pisze:

    4s-ipad-3-ipad-2-i4426032811.html

    > Aha ;). Widać, że ktoś na zmianie rodzaju simów zaczął zarabiać ;)
    > Pozostaje kupić. Dzięki.

    Po co zaraz kupić. Można samemu nożyczkami - szablony są w sieci.
    W miarę nowe karty sim są uniwersalne - da się wyłamać z dużej małą,
    zostawiasz zewnętrzną otoczkę, aby powrócić do dużego wymiaru.
    Może nawet masz taką a nie wiesz o tym, jak wielu moich znajomych.

  • 6. Data: 2014-08-11 11:12:39
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości grup

    > Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

    Da się, są dostępne adaptery.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 7. Data: 2014-08-11 11:18:38
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-11 10:56, Skylla pisze:

> [...]
    > zostawiasz zewnętrzną otoczkę, aby powrócić do dużego wymiaru.
    > Może nawet masz taką a nie wiesz o tym, jak wielu moich znajomych.

    Moja karta sim ma jakieś 6 lat. Wtedy chyba nawet nie było czegoś
    takiego, jak micro sim.

  • 8. Data: 2014-08-11 16:01:00
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2014-08-11 10:56, Skylla pisze:

    > Po co zaraz kupić. Można samemu nożyczkami - szablony są w sieci.

    Tu bym uważał - ja też ostatnio zmieniłem telefon na taki z microSIM i
    okazało się, że mojej karty nie da się przyciąć - miałem kartę starszego
    typu, w której chip był większy niż są obecnie.
    I musiałem kartę wymienić u operatora - w Orange załatwiłem sprawę od
    ręki, koszt 25 pln.

  • 9. Data: 2014-08-11 16:14:36
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 11 Aug 2014 16:01:00 +0200, kosmos napisał(a):

    > I musiałem kartę wymienić u operatora - w Orange załatwiłem sprawę od
    > ręki, koszt 25 pln.

    W Playu wymiana karty (prepaid zarejestrowany) też od ręki, koszt 0 PLN :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2014-08-11 16:23:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-11 16:01, kosmos wrote:

> [...]
    > typu, w której chip był większy niż są obecnie.
    > I musiałem kartę wymienić u operatora - w Orange załatwiłem sprawę od

    u mnie bylo podobnie - przy okazji przeszedlem do innego operatora,
    ktory ta operacje robi gratis od reki dodajac jeszcze pakiet darmowych
    minut. Przedlem z mBank (25pln + koszty wysylki) do ViriginMobile (karta
    i przesylka gratis a dod 7pln na karcie).