    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: miekki start silnika dc
    Date: Mon, 19 Jul 2010 18:59:16 +0200

    Am 19.07.2010 18:35, schrieb ptoki:

    > Wiesz ze mnie molestujesz?
    > Moj problem:
    > gdzie zdobyc taki mechanizm ktory bedzie sie skladal z:
    > -mocowania do otworu w podlodze
    > -potencjometru przyczepionego i poruszanego za pomoca
    > -ruchomego kawalka "czegos" wygodnie deptalnego nogą
    >
    > Juz z czasow robienie wah-wah z AVT zrobienie sensownego pedała było
    > dla mnie kosmosem totalnym.
    > Do dzis nie wiem jak zrobic dobry pedał. Pisze powaznie bo pomyslow
    > mam mase:
    > -potencjometr z kolem zebatym i listwa zebata
> [...]

    Ja mogę rzucić, ale się pod tymi pedałami nie pozbierasz, tyle tego w
    googlu jest. Możesz w muzycznych kupić różniste. Zbudowanie tego to
    problem mechaniczny, jaką elektronikę do tego wciepnąć to w sumie wsio
    rawno. Możesz poszukać w sklepach z maszynami do szycia, tam też to używają.
    Jak masz mechanikę pedalską, to wszystkie twoje pomysły się nadają.
    Możesz nawet przerobić myszę lub joystick.
    A do pewnego ustrojstwa z silnikiem (napęd kondensatora w antenie
    magnetycznej) zrobiłem kiedyś następującą prowizorkę:
    Składniki:
    - potencjometr
    - przekładnia 1:3 (miałem w szufladzie, z ośką 6mm po obu stronach)
    - dwie deski z zawiasem, duża i mała
    - pianka poliuretanowa z materaca

    Gotowanie:
    na dużej desce przykręciłem kątownikiem potencjometr, przekładnia
    "wolnowisząca" i do zawiasu tak, coby się kręciło (czyli do tej części,
    która była przykręcona do małej deseczki). Między dechy pianka i pedał
    gotowy. Niestety nie mogę zrobić zdjęcia, bo ustrojstwo zostało
    zniknięte w czasie przeprowadzki. Miałem zamiar zrobić dwupedałowe, by
    nie trzeba było przełączać kierunku, ale nie zrobiłem ;-)

    Waldek