  • Data: 2016-09-25 04:34:36
    Temat: Re: miernik spaliłem. czy da się naprawić?
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz pisze tak:

    > witam
    > podłączyłem miernik za 19.99 tak niefortunnie że prąd ładujący
    > kondensator przekroczył znacznie zakres. ułamek sekundy, ale coś
    > wyraźnie pstryknęło w mierniku. po wybraniu amperomierza pojawiają
    > się wskazania kompletnie z kosmosu, pływające po całym zakresie
    > pomiarowym. amperomierz ma nieskończoną rezystancje. pomyślałem
    > sobie ze szczęśliwie dlamnie padł bezpiecznik, ale po otwarciu
    > urządzenia okazało się że bezpiecznika brak przynajmniej takiego
    > szklanego rurkowego. w zasadzie na płytce jest klasyczny
> [...]

    Kiedy przeciążyłeś bocznik amperomierza to dostał on rozwarcia i
    napięcie pojawiające się na nim uszkodziło pewnie wejście pomiarowe w
    tym scalaku glucie także odszedł do miernikowego nieba.

    W takich wypadkach mierzy się omorzemierzem uszkodzony zakres
    amperomierza. Jeśli po wymianie rezystora-bocznika na nowy wskazania
    nadal wariują to zgrabnym lobem do kosza.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/