  • Data: 2010-02-11 20:29:25
    Temat: Re: mikrokontroler military/(aero)space 8bit
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:

    > i druga sprawa - moze zamiast czarowac z duplikowaniem
    > pamieci (przeciez to wazy...) po prostu uzyc byle jakiego
    > avrka czy pica + 8051 z PROM ktore bedzie mu okresowo 'odswiezac'
    > pamiec programu przez ISP ? :)
    > powiedzmy co 1sek bedzie zatrzymywal procka, odczytywal zawartosc jego
    > pamieci weryfikujac ja z danymi w PROM, jesli cos sie bedzie roznic -
    > bedzie programowac jeszcze raz. jesli flash ulegnie uszkodzeniu - moze
    > czekac na dane z 'bazy' ktore bedzie wrzucac zamiast oryginalnego programu
    > i 'od biedy' trzymac je w SRAM.
> [...]

    To może od razu dysk 8" ;-). Jak dysk, to lepiej mniejszy dać, po grzyba
    1.8". Mam 0.85", 6GB. Kosztuje ok. 25$. Najlepszy byłby fusible link prom,
    ale takich już chyba nie uświadczysz, choć pewnie gdzieś by się 16k czy 32k
    jeszcze znalazły. Na program więcej nie potrzeba. Twardy dysk ma pewne
    problemy, musisz draństwo ogrzewać lub chłodzić. Bardzo nie lubią próżni
    (wiem z doświadczenia). Przy starcie masz dość duże przeciążenia. Choć przy
    użyciu rosyjskich rakiet największe przeciążenia i wahania temperatur są
    podczas transportu kolejowego do Kazachstanu (to nie kawał!!).

    Waldek