    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: mini SIM -> micro SIM -> nano SIM
    Date: Sun, 7 Oct 2012 08:26:07 -0500
    <k4q28t$7gg$1@dont-email.me> <o7m9x3xmt0fn.n2n0zax6eqwb$.dlg@40tude.net>
    <k4rtm7$7ir$1@dont-email.me>
    <1pl8rg7hvcx2o$.1o1niu80z8yoc.dlg@40tude.net>

    news:1pl8rg7hvcx2o$.1o1niu80z8yoc.dlg@40tude.net...
    > I dopiero potem sie to wszystko cofnelo,
    > bo sie czeki w Polsce nie sprawdzily kompletnie :-)

    Bo próbowały wejść w życie o świcie komputerów, internetu
    i przelewów elektronicznych więc miały silną konkurencję
    jakiej nie miały czeki w USA 20-30-50 lat temu...
    W momencie gdy masz WSZĘDZIE czeki od 50 lat i wszystko
    nimi płacisz, włącznie z płaceniem za chleb w kasie tutejszego
    odpowiednika Tesco czy Biedronki (do dziś jakieś pojedyncze
    babinki płacą tu takim czekiem w kasie!) to masz dużo do
    zmiany gdy idzie nowe a presja starego jest bardzo duża
    i ciągnie aby pozostawić to co się sprawdzało przez wiele lat.
    Early adopters, legacy systems - tych tematów nie przeskoczysz.

    Na dodatek wysyłanie płatności czekami pocztą polega na
    dobrym działaniu tejże - nie może być problemów takich,
    że wysyłasz rachunek za prąd a potem za miesiąc dostajesz
    karę bo czek nie doszedł bo koperta "się zgubiła" na poczcie.
    W Polsce mnie szczerze mówiąc nie dziwi że się nie przyjęła
    technologia wymagająca sprawnego działania poczty bo
    wiem niestety z własnego doświadczenia jak działała poczta.