    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: mini SIM -> micro SIM -> nano SIM
    Date: Sun, 7 Oct 2012 16:12:45 +0200
    <k4q28t$7gg$1@dont-email.me> <o7m9x3xmt0fn.n2n0zax6eqwb$.dlg@40tude.net>
    <k4rtm7$7ir$1@dont-email.me>
    <1pl8rg7hvcx2o$.1o1niu80z8yoc.dlg@40tude.net>
    <k4rvth$k0g$1@dont-email.me>

    Dnia Sun, 7 Oct 2012 08:26:07 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Bo próbowały wejść w życie o świcie komputerów, internetu
    > i przelewów elektronicznych więc miały silną konkurencję
    > jakiej nie miały czeki w USA 20-30-50 lat temu...

    nie, to jeszcze nie te czasy.
    polskie przepisy o obrotach czekami, plus poczatkowy burdel na rynku
    bankowym - jedne czeki honorowano, inne nie, plus nieuczciwi, plus ArtB,
    plus brak kapitalu i niewydolnosc systemu - wyobrazasz sobie ze sklepikarz
    bedzie czekal 2 tygodnie na powrot gotowki z czeku.

    > W momencie gdy masz WSZĘDZIE czeki od 50 lat i wszystko
    > nimi płacisz, włącznie z płaceniem za chleb w kasie tutejszego
    > odpowiednika Tesco czy Biedronki (do dziś jakieś pojedyncze
    > babinki płacą tu takim czekiem w kasie!) to masz dużo do
    > zmiany gdy idzie nowe a presja starego jest bardzo duża
    > i ciągnie aby pozostawić to co się sprawdzało przez wiele lat.
    > Early adopters, legacy systems - tych tematów nie przeskoczysz.

    No, w Anglii jakos sie dalo. No dobra - u nich tez sporo gotowki sie
    krecilo.

    > Na dodatek wysyłanie płatności czekami pocztą polega na
    > dobrym działaniu tejże - nie może być problemów takich,
    > że wysyłasz rachunek za prąd a potem za miesiąc dostajesz
    > karę bo czek nie doszedł bo koperta "się zgubiła" na poczcie.
    > W Polsce mnie szczerze mówiąc nie dziwi że się nie przyjęła
    > technologia wymagająca sprawnego działania poczty bo
    > wiem niestety z własnego doświadczenia jak działała poczta.

    Nie, to dlatego ze masz na poczte 500m.

    Poczta az tak zle nie dziala, 99% czy wiecej listow jednak dochodzi, ale
    jak masz wypelnic kilka czekow co miesiac, wsadzic w koperty, wyslac, pojsc
    do banku po nastepna ksiazeczke, na poczte po znaczki ... to co sie dziwic
    ze niektorzy wola na poczte, odczeka w kolejce pol godziny, ale zaplaci
    wszystko razem :-)
    No i dlugoletnia praktyka, plus "agencje wplat", plus mozliwosc pobrania
    przez bank, plus teraz internet i komputery i karty kredytowe/platnicze ...

    J.