  • 271. Data: 2011-08-08 13:47:57
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:150o6ne75lwg3.1kj4heerovnix$.dlg@40tude.net...

    > No wlasnie - ruski prymityw dawal rade, to nowoczesne sobie nie poradza ?
    > Ale pralki nadal maja grzalki i nastawy do 90. Nie mozna jak u ruskich -
    > ile wejdzie to bedzie ?
    > J.

    A moim zdaniem to jest to zwyczajne cięcie kosztów. Jeden zawór
    odejdzie, jeden wąż i już jest oszczędność i cenę można dać o 30 zł złotych
    niższą. A że Kowalski będzie więcej płacił za prąd...
    Kogo to obchodzi. Z ciekawości przy kolejnej wizycie w Niemczech obadam, czy
    tam też się tak sprawa ma z pralkami, bo może na polski rynek są robione
    wersje "lite", podobnie jak to jest z proszkami i wieloma innymi rzeczami.

  • 272. Data: 2011-08-08 14:23:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 15:47:57 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
    > A moim zdaniem to jest to zwyczajne cięcie kosztów. Jeden zawór
    > odejdzie, jeden wąż i już jest oszczędność i cenę można dać o 30 zł złotych
    > niższą. A że Kowalski będzie więcej płacił za prąd...

    Ale to sie robi inaczej - doklada jeden zawor, jeden waz, a cene podnosi o
    150zl. Model Lux. I pisze ile to pieniedzy moze Klient zaoszdzczedzic.

> [...]
    > wersje "lite", podobnie jak to jest z proszkami i wieloma innymi rzeczami.

    Z tym ze oni tez maja czasem przegiecia, tylko w druga strone.
    Np "ekologiczna" bije wszystko ..

    P.S. Jak sie te ich "lepsze i tansze proszki"maja do tego:

    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,9419906,Wielka
    _proszkowa_zmowa_cenowa_w_UE__Kary_dla_Unilevera.htm

    J.

  • 273. Data: 2011-08-08 14:32:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > P.S. Jak sie te ich "lepsze i tansze proszki"maja do tego:
> [...]

    Ano tak, że u nas dodatkowo proszek zawierał "mniej proszku w proszku",
    niż te same marki na rynkach zachodnich. Też była swego czasu afera i UE
    pogoniła towarzystwo.

  • 274. Data: 2011-08-08 14:49:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to sie robi inaczej - doklada jeden zawor, jeden waz, a cene podnosi
    > o 150zl. Model Lux. I pisze ile to pieniedzy moze Klient zaoszdzczedzic.

    Albo jeszcze inaczej -- standardowo pralka dwuzaworowa "przystosowana
    do oszczędzania energii", też oczywiście droższa, ale z jednym wężem
    w komplecie. Drugi można od razu dokupić za 95 zł.

    --
    Jarek

  • 275. Data: 2011-08-08 17:32:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 16:32:16 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
    _proszkowa_zmowa_cenow

    > Ano tak, że u nas dodatkowo proszek zawierał "mniej proszku w proszku",
    > niż te same marki na rynkach zachodnich. Też była swego czasu afera i UE
    > pogoniła towarzystwo.

    No ale jak - oni sie zmowili na jedna, niska cene, czy u nich mimo zmowy na
    wysoka cene proszek byl jednak efektywnie tanszy niz u nas ?

    J.

  • 276. Data: 2011-08-08 17:41:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > No ale jak - oni sie zmowili na jedna, niska cene, czy u nich mimo zmowy
    > na wysoka cene proszek byl jednak efektywnie tanszy niz u nas ?
    > J.

    Był, jest i pewnie będzie :)

    Chociaż trzeba przyznać, że jest lepiej niż kiedyś.

  • 277. Data: 2011-08-08 19:26:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-08-2011 o 12:26:00 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No wlasnie - ruski prymityw dawal rade, to nowoczesne sobie nie poradza ?
    No nie tam nie było żadnej regulacji. A dla nowoczesnych jak widać
    układ zbyt skomplikowany, zbytnio by podniósł cenę i awaryjność.

    > Ale pralki nadal maja grzalki i nastawy do 90. Nie mozna jak u ruskich -
    > ile wejdzie to bedzie ?
    No nie będzie bo jak pierzesz materiały delikatne albo wełnę to temp
    max to 40st, i tu się nie da 'ile wejdzie to bedzie '.

    --
    Pozdr
    JanuszK