  • 1. Data: 2011-07-11 07:18:25
    Temat: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
    Od: Kedarby <a...@h...pl>

    Witam!
    Mam do wykonaia reklame z diod LED (diody sa ulozone po obrysie
    liter)wiec trzeba wykonac mase otworow, moze ktos ma sposob jak to
    usprawnic, myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl
    stawiany na blasze

  • 2. Data: 2011-07-11 07:32:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl stawiany na blasze

    Frezarka CNC... chyba jedyne sensowne.
    Ręcznie zawsze będziesz miał krzywo, w brew pozorom widać nawet ułamek mm.

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 3. Data: 2011-07-11 08:32:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 11, 9:18 am, Kedarby <a...@h...pl> wrote:
> [...]
    > liter)wiec trzeba wykonac mase otworow, moze ktos ma sposob jak to
    > usprawnic, myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl

    Zrob sobie "pomocnik" w postaci deseczki z jednym kołeczkiemi otworem.
    Otwor na wylot, kołeczek od strony materialu.
    Wiercisz cienkim wiertlem.
    W ten sposob wiercisz wszystkie otwory wstepnie.
    Potem poprawiasz juz wiertlem docelowym.
    Nie napisales w czym wiercisz. Jesli to plastik to pojdzie ok. Byle
    wiertlo ostre bylo.
    Jesli blacha to moga byc problemy jesli nie masz wiertarki stolowej.

  • 4. Data: 2011-07-11 12:34:33
    Od: Kedarby <a...@h...pl>

    W dniu 2011-07-11 09:18, Kedarby pisze:
> [...]
    > liter)wiec trzeba wykonac mase otworow, moze ktos ma sposob jak to
    > usprawnic, myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl

    dod am z enei ma problemu z pozycjonownaiem otowru bo to to mam
    szablon na wydruku (punkty) ale sama technika bo to np kolo 1000 otworow

  • 5. Data: 2011-07-11 12:43:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > liter)wiec trzeba wykonac mase otworow, moze ktos ma sposob jak to
    > usprawnic, myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl

    jakie to duże?
    jak blacha mogę wypalić Ci na laserze, albo zlecić na wykrawarkę

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 6. Data: 2011-07-11 13:12:01
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.07.2011 14:34, Kedarby pisze:

    > dod am z enei ma problemu z pozycjonownaiem otowru bo to to mam szablon
    > na wydruku (punkty) ale sama technika bo to np kolo 1000 otworow

    jak masz zaznaczone punkty, to chyba najłatwiej będzie punktakiem je
    poprawić, a potem wiertarką z ręki. Statywem możesz mieć problem się
    ustawić dokładnie nad punktem.

    Można by się pobawić też na jakiejś maszynie CNC, ale to zależy czy
    łatwo by się dało przenieść współrzędne otworów do sterownika, oraz ile
    egzemplarzy masz do wykonania.

  • 7. Data: 2011-07-11 13:19:22
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 11 Jul 2011 09:18:25 +0200 Kedarby <a...@h...pl> napisał:

    >Mam do wykonaia reklame z diod LED (diody sa ulozone po obrysie
    >liter)wiec trzeba wykonac mase otworow, moze ktos ma sposob jak to
    >usprawnic,

    Skoro trzeba wykonać masę otworów i ręczne ich wiercenie byłoby bardzo
    żmudne/kłopotliwe to po prostu zleć gdzieś wykonanie tego na CNC.

  • 8. Data: 2011-07-11 19:32:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Irek N. napisał:
    > myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl stawiany na blasze
    >

    > Frezarka CNC... chyba jedyne sensowne.

    Nie frezarka CNC (bo za uniwersalne bydle) tylko frezarko-wiertarka albo
    wręcz wiertarka CNC do PCB.

    Każda płytkarnia ma. Dziubdzianie ręcznie poza zupełnymi prototypami
    (pokaż diodo - świecisz czy nie?) nie ma sensu.

    -
    Darek

  • 9. Data: 2011-07-11 20:17:22
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie frezarka CNC (bo za uniwersalne bydle) tylko frezarko-wiertarka albo
    > wręcz wiertarka CNC do PCB.

    Wiesz jaka jest różnica Darku?
    Frezarek w każdym mieście sporo, wiertarko-frezarek (jest takie cuś w
    ogóle?*) znacznie mniej, wiertarek CNC... nie znam żadnej. Co wybierasz? :)

    Miłego.
    __
    Pzd,
    Irek.N.
    * koordynatka - w zasadzie wiertarka współrzędnościowa, ale często
    traktuje się ją też jako frezarkę.

  • 10. Data: 2011-07-12 08:58:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-11 15:19, __Maciek pisze:

    > Skoro trzeba wykonać masę otworów i ręczne ich wiercenie byłoby bardzo
    > żmudne/kłopotliwe to po prostu zleć gdzieś wykonanie tego na CNC.

    ale dawać to na frezarke cnc nie ma sensu, nie od tego są.
    poza tym będzie to szło bardzo długo i kosztownie.
    średnia cena to ok 100zł/h.
    na frezarkę daję się wówczas, gdy otwory nie są okrągłe, a materiał
    nie pozwala na wypalenie.
    najtaniej przy jednej sztuce - laser

    --
    pozdrawiam. pawell32