  • 11. Data: 2013-07-26 00:24:31
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 23:36:25 UTC+2 użytkownik lamia napisał:
    > żyłam w nieświadomości i się dziś zdziwiłam
    >
    > sądziłam że pozostawienie samochodu na biegu na wzniesieniu to podstsawowa
    >
    > metoda niezjeżdżania auta
    >
    > toteż się zdziwiłam, gdy zostawiwszy auto na troche konkretniejszej górce
    >
    > auto, na biegu, .. auto 'żabkowało' w dół.
    >
    > Tak samo na wstecznm jak na 1dynce.
    >

    > Tak ma być?
    >
    > (dotąd miała lżejsze auta - to może dlatego nigdy nie odkryłam tej - chyba
    >
    > istonej - kwestii (?))
    >

    > Pamiętam w temacie zostawiania auta na biegu starty wątek o pasku rozrządu -
    >
    > czy ryzykowłam przeskokiem paska?

    Oczywiście. Przeskoczenie paska w takiej sytuacji występuje na Świece raz na 350
    tysięcy lat.

  • 12. Data: 2013-07-26 00:26:34
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 00:22, nadir pisze:

    > Wtedy masz mieć koła skręcone w lewo. W czym tu problem?

    A jak stoisz pod górkę przy lewym krawężniku? :)

    "Do krawężnika" to przednia krawędź koła w stronę krawężnika a "od
    krawężnika" to przednia krawędź koła w stronę jezdni.
    I z górki skręcamy do krawężnika a pod górkę od. Nie ważne po której
    stronie mając krawężnik.

    Lewis

  • 13. Data: 2013-07-26 00:28:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 00:21, k...@g...com pisze:

    > Zamieniam się w słuch co może się uszkodzić kiedy na jedynce samochód porusza się z
    prędkością 2 centymetry na minutę do tyłu. Obstawiam sprężynę włącznik w lampce
    oświetlenia bagażnika. Ty jebnięty jesteś z urodzenia czy to nabyte?

    Powiedz to użytkownikom silników MZR-CD

    Lewis

  • 14. Data: 2013-07-26 00:33:26
    Od: "lamia" <l...@p...pl>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message
    > Jak górka konkretna a silnik malutki, to tak może być.
    malutkość silnika w czym mierzona?
    to jest 1,8, rzędowy

    górka miała odczuwalny schył, (auto waży >1,2 tony co ma zapewne zanczenie)

    A czy ma znaczenie 'elastyczność' skrzyni?

    > Generalnie, to się hamulca ręcznego używa na postoju.
    oczywiście, jednak eksperemyntując 'po ciekawości' wyszło

    > istnieje pewne niebezpieczeństwo uszkodzenia czegoś gdy silnik ma "lewe"
    > obroty, a tak się dzieje gdy na wstecznym stacza się do przodu, a na
    > biegach "normalnych" w tył.
    (czegoś = czego?)

    Czyli tyłkiem w dół górki - zostawiać na wstecznym, a przodem w dółw górki -
    na 1-ce. Taak?

    dziękuję.

  • 15. Data: 2013-07-26 00:34:03
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 00:28:58 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:

> [...]
    oświetlenia bagażnika. Ty jebnięty jesteś z urodzenia czy to nabyte?

    To nie ja mam coś komuś mówić tylko chciałbym się dowiedzieć co może się uszkodzić w
    takiej sytuacji.

  • 16. Data: 2013-07-26 00:37:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A jak stoisz pod górkę przy lewym krawężniku? :)
    To w prawo, nadal nie widzę problemu.

> [...]
    > krawężnika" to przednia krawędź koła w stronę jezdni.
    > I z górki skręcamy do krawężnika a pod górkę od. Nie ważne po której

    Ale tylna krawędź przednich kół też jak najbardziej może zaprzeć się o
    krawężnik.

  • 17. Data: 2013-07-26 00:41:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 00:37, nadir pisze:
    > To w prawo, nadal nie widzę problemu.

    > Ale tylna krawędź przednich kół też jak najbardziej może zaprzeć się o
    > krawężnik.

    A co się dzieje z tylną krawędzią jak przednia zostaje przesunięta w
    stronę jezdni i stoimy pod górkę? No właśnie...

    Chodzi o jednoznaczne określenie jak należy się zachowywać w danej
    sytuacji nie mieszając do tego stron prawo lewo itd.
    Pamiętam to jeszcze z kursów na PJ. Gość wytłumaczył to raz a dobrze i
    pojęły to nawet najbardziej tępe łychy.

    Lewis

  • 18. Data: 2013-07-26 00:44:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-26 00:18, Użytkownik Lewis napisał:

    > Stojąc "pod górkę" czyli grawitacja ciągnie samochód do tyłu, jak
    > będziesz miał przednią krawędź koła zwróconą do krawężnika przód
    > samochodu wyjedzie na drogę.

    A jesteś tego absolutnie pewny ? A co zrobi tylne koło jak
    ten przód będzie chciał wyjechać na drogę ? Nie oprze się
    przypadkiem o krawężnik ?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2013-07-26 00:46:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > krawężnika" to przednia krawędź koła w stronę jezdni.
    > I z górki skręcamy do krawężnika a pod górkę od. Nie ważne po której

    Twój wykład pokazuje jak prosta sprawe można zagmatwac.
    Chyba kazdy rozumie, w ktora strone trzeba skrecic koła aby w razie
    ruszenia samochód oparł sie o kraweżnik. Nie jest to jakas wyższa
    matematyka...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 19. Data: 2013-07-26 00:46:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Pod warunkiem że stoi się "z" górki a nie "pod".

    ROTFL...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej