  • Data: 2018-07-27 08:04:22
    Temat: Re: na jakiej zasadzie działają suwmiarki cyfrowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 26 Jul 2018 09:50:01 +0200, BQB napisał(a):
    > Pamiętam, jak w roku 2004 albo 5 albo 6, ktoś na forum odnośnie
    > chłodzenia cieczą komputerów podał przykład urządzenia pomiarowego,
    > które weryfikowało, czy woda w układzie chłodzenia płynie - przez rurkę
    > od tego chłodzenia o średnicy 10-12mm należało przeciągnąć przez
    > średnicę jedno włókno światłowodowe i dać z zewnątrz diodę laserową
    > nadawczą i odbiorczą i do nich odpowiedni dosyć tani i prosty układ
    > elektroniczny, który wykona nawet początkujący elektronik lutując nawet
    > na "pająka". Podczas gdy woda płynie, włókno światłowodu delikatnie się
> [...]

    Mysle, ze nadal nie potrafimy, a przynajmniej nie za "niewielkie
    pieniadze".

    Prawdopodobny jest pomiar interferencyjny, tzn bierzemy drugie takie
    wlokno obok, rozdzielamy wiazke na dwoje, skladamy, wtedy ulamek
    mikrona bedzie decydowal czy sia skladaja, czy wygaszaja.

    Ale dalmierze laserowe w sklepach, to mnie fascynuja.

    J.