  • Data: 2002-02-02 14:04:58
    Temat: Re: net przez "kable elektryczne"
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Świderek napisal(a) [01 Feb 2002]:

    > Jestem ciekawy kto rozpowszechnia takie plotki o baaardzo dużych
    > zakłóceniach na sieci energetycznej?

    Wyniki testow np. w UK. Co prawda tam nie testowano sprzetu Ascom, tylko
    Nor.web, ale zawsze.

    > Gratuluję również pojęcia o pasmach radiowych: jeżeli już mówimy o
    > falach to akurat jesteśmy na falach krótkich w zakresie 1,5 - 30MHz.

    A harmoniczne?

    > Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
    > europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.

    Certyfikaty na wiekszosc urzadzen telekomunikacyjnych informuja tylko i
    wylacznie, ze samo urzadzenie nie emituje fal poza obudowe.

    Jezeli jest podlaczone do kabla, to jak najbardziej moze emitowac. Chocby
    DSL - same urzadzenia koncowe maja certyfikaty, ale linie DSL (kable
    podlaczone do tych urzadzen), zwlaszcza takie z kodowanie 2B1Q, sieja
    elektromagnetyka i zaklocaja inne linie i nie tylko.

    Nie jestem przeciwnikiem tej technologii, tylko realista :(

    --