  • 1. Data: 2002-01-04 21:51:55
    Temat: net przez "kable elektryczne"
    Od: k...@g...pl (krzysiek)

    Cze

    poszukuje informacji na temat dostepu do inetu przez kable
    elektryczne(jak to dziala, parametry, etc.). macie moze jakis link
    gdzie moglbym sie troche doksztalcic na ten temat?

    krzysiek
    k...@g...pl

  • 2. Data: 2002-01-05 03:16:43
    Temat: Re: net przez "kable elektryczne"
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > poszukuje informacji na temat dostepu do inetu przez kable
    > elektryczne(jak to dziala, parametry, etc.). macie moze jakis link

    Prosze: http://www.ascom.com.pl/plc.htm

    Pozdrawiam
    -----
    Xon

  • 3. Data: 2002-01-05 23:38:36
    Od: k...@g...pl (krzysiek)

    Dnia Sat, 5 Jan 2002 03:16:43 +0000 (UTC), "Xon" <t...@s...polbox.pl>
    napisał(a):

    >Użytkownik "krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    >Prosze: http://www.ascom.com.pl/plc.htm

    thx

    krzysiek
    k...@g...pl

  • 4. Data: 2002-01-10 06:03:28
    Od: "Grzesieq" <g...@p...com>

    www.stoen.pl - bylo wdrozenie w Wilanowie ale wypadlo fatalnie. Okazalo sie,
    ze na liniach zasilajacych sa baaaardzo duze zaklocenia (typu: ruskie radia,
    chinskie wiertarki, itp), ktore tak sialy w danej podsieci (od najblizszego
    transformatora do odbiorcy), ze opoznienia / obnizenie transmisji bywalo
    dosc meczace - czyt. zapomnij o streamingu i innych uslugach wymagajacych
    stalego transferu w obie strony.

    Grzesieq

  • 5. Data: 2002-01-10 18:39:42
    Od: Remi Schleicher <r...@i...com>

    According to proofs derived us by Imperial Secret Inteligence Services
    it is widely known that a being claiming to be <Grzesieq> tried to
    influence us its Rebel propaganda:

    > www.stoen.pl - bylo wdrozenie w Wilanowie

    Nie "było" lecz *jest* - po dziś dzień.

    > ale wypadlo fatalnie.

    Pozwolę sobie zachować komentarz tylko dla siebie.

    > Okazalo sie, ze na liniach zasilajacych sa baaaardzo duze zaklocenia
    > (typu: ruskie radia, chinskie wiertarki, itp), ktore tak sialy w danej
    > podsieci (od najblizszego transformatora do odbiorcy),

    Jestem bardzo ciekaw w którym domostwie na Wilanowie znajdziesz:
    ruskie radia i chińskie wiertarki.

    > ze opoznienia / obnizenie transmisji bywalo dosc meczace -
    > czyt. zapomnij o streamingu i innych uslugach wymagajacych stalego
    > transferu w obie strony.

    Człowieku! O czym ty bredzisz ?! Problemy i powody tychże, z jakimi
    boryka się to wdrożenie są _co najmniej inne_ od tych o których piszesz.

    W skrócie: zakłócenia jakie generuje transmisja danych w sieci
    energetycznej mogą powodem problemów w komunikacji radiowej (sieć
    energetyczna zaczyna się zachowywać jak antena nadawcza...).
    Choć nie są to zakłócenia dużej mocy, skalowanie tego rozwiązania *może*
    spowodować zwiększenie ich mocy.

    Ceterum censeo hostem #D519ADC3 delendum esse

    --
    Pozdrowienia z Wrocławia - Remi ,,Virous'' Schleicher
    e-mail: r...@i...com, http:// still in progress |******/---|

  • 6. Data: 2002-01-13 13:27:38
    Od: k...@g...pl (krzysiek)

    schade:(

    --
    krzysiek
    k...@g...pl

  • 7. Data: 2002-01-16 11:23:40
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    Grzesieq wrote:

> [...]
    > chinskie wiertarki, itp), ktore tak sialy w danej podsieci (od najblizszego

    ...nie wspominając już o tym, że taki internet sam też sieje, i niekiedy
    zakłóca telewizory, łączność profesjonalną na pogotowiu/policji), nie
    mówiąc już o sprzęcie krótkofalowców. W UE są odpowiednie normy co do
    zakłóceń, u nas jeszcze niestety nie ma. Dlatego taka firma wybiera
    sprzęt delikatnie mówiąc badziewny. Tam, gdzie wprowadzono testowo tą
    technologię, szum w zakresie 1-50 MHz wzrastał o 30 dB i np. I programu
    na falach długich słuchało się bardzo ciężko.

    A ja się zastanawiam, czy nie taniej jednak pociągnąć w budynku skrętkę,
    huba, niż kupować tyle tych modemów (czy jak to nazwać)

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 8. Data: 2002-02-01 16:08:51
    Od: "Michał Świderek" <m...@a...com.pl>

    Użytkownik "Lukasz Komsta" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A ja się zastanawiam, czy nie taniej jednak pociągnąć w budynku skrętkę,
    > huba, niż kupować tyle tych modemów (czy jak to nazwać)

    Drodzy kochani malkontenci!!!

    Jestem ciekawy kto rozpowszechnia takie plotki o baaardzo dużych
    zakłóceniach na sieci energetycznej? Czy któryś z was kiedykolwiek zbadał
    zjawisko wprowadzania przez urządzenia elektryczne zakłóceń
    szerokopasmowych??
    Chyba nie bo nikt z was by nie rozsiewał takich bzdur!!!

    Gratuluję również pojęcia o pasmach radiowych: jeżeli już mówimy o falach to
    akurat jesteśmy na falach krótkich w zakresie 1,5 - 30MHz.

    Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
    europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.

    Pozdrawiam

    MS

  • 9. Data: 2002-02-02 14:04:58
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Michał Świderek napisal(a) [01 Feb 2002]:

    > Jestem ciekawy kto rozpowszechnia takie plotki o baaardzo dużych
    > zakłóceniach na sieci energetycznej?

    Wyniki testow np. w UK. Co prawda tam nie testowano sprzetu Ascom, tylko
    Nor.web, ale zawsze.

    > Gratuluję również pojęcia o pasmach radiowych: jeżeli już mówimy o
    > falach to akurat jesteśmy na falach krótkich w zakresie 1,5 - 30MHz.

    A harmoniczne?

    > Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
    > europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.

    Certyfikaty na wiekszosc urzadzen telekomunikacyjnych informuja tylko i
    wylacznie, ze samo urzadzenie nie emituje fal poza obudowe.

    Jezeli jest podlaczone do kabla, to jak najbardziej moze emitowac. Chocby
    DSL - same urzadzenia koncowe maja certyfikaty, ale linie DSL (kable
    podlaczone do tych urzadzen), zwlaszcza takie z kodowanie 2B1Q, sieja
    elektromagnetyka i zaklocaja inne linie i nie tylko.

    Nie jestem przeciwnikiem tej technologii, tylko realista :(

    --

  • 10. Data: 2002-02-05 03:05:56
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

    > Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
    > europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.
    To może podzielisz się wiedzą kiedy to wreszcie ruszy. Bo STOEN nabrał wody
    w usta...