    From: Butek <e...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [newbie] mc34063 a dławik
    Date: Sun, 04 Jan 2009 00:38:29 +0100

    Konop pisze:
    > Zwiększanie dławika powoduje z reguły obniżanie częstotliwości, a za
    > buczenie odpowiada zbyt niska częstotliwość... więc jeśli idzie o
    > wartość dławika - pewnie jest on za duży ;)... oczywiście nie tylko
    > indukcyjność decyduje o częstotliwości, więc zmieniając odpowiednie
    > elementy zapewne uzyskasz poprawną pracę z użyciem swojego dławika :)... .
    >
    > Pozdrawiam
    > Konop
    >
    > PS A testowałeś obciążony układ czy nieobciążony??

    I tak, i tak, przy nieobciazonym czestotliwosc "dzwieku" jest duzo
    nizsza - cos a'la szybkie "pykanie", przy obciazonym jedna lampa
    (oczywiscie przez rezystor) to juz prawie nierozroznialne buczenie :)
    Vin - 16V, Vout - ~170V, mosfet - irf640, dioda- MUR860, kondensator od
    czestotliwosci (pin 5) - od 27pF do 100nF, testowalem wszystko co mam
    pod reka i nic :(

    --
    butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate