  • Data: 2009-10-22 10:39:31
    Temat: Re: no i co z tymi algorytmami genetycznymi?
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d824d3b8-0e3e-40ab-a2f9-aaba31b6be79@l31g2000vb
    p.googlegroups.com...
    On 22 Paź, 11:39, "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>
    wrote:

    > Zastosowałeś naiwny AG (naiwne kodowanie i naiwna
    > funkcja oceny) - to masz wynik, jaki masz ;)))

    Wiesz - może ja czegoś nie rozumiem - ale moim zdaniem
    nie opisałeś w jaki sposób zbudowałeś chromosom,
    jak wyglądało krzyżowanie i jak funkcja oceny.
    Masz liniowy chromosom, w który wrzucasz na sztywno
    wszystkie współczynniki z węzłów drzewa decyzyjnego ?

    Istotą AG jest składanie rozwiązania z kombinacji rozwiązań
    cząstkowych. Czy u Ciebie wymiana fragmentów chromosomów
    zawierajacych rozwiązania 'dobre' daje prawdopodobieństwo
    uzyskania rozwiązania 'lepszego' wyraźnie większe niż krzyżowanie
    dowolnych innych chromosomów, czy takie samo ?

    Przy opisie dwóch rozwiązań dokonałeś jakiejś obserwacji
    dot. problemu związanej z liczeniem sum częściowych - i tę
    wiedzę zaszyłeś w drugim algorytmie. Czy tę obserwację
    zastosowałes w AG ? Może jakaś wielokryterialna funkcja
    oceny by się przydała, albo wybierająca max z jakichś
    funkcji cząstkowych ?