    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: no to ile czasu matlab mnozy te duze macierze?
    Date: Sun, 24 Jan 2010 21:54:16 -0800 (PST)

    On 24 Sty, 17:33, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Mam takie wyniki:
    > Matlab 0.68
    > Ten kod który zamieściłem 2.25
    > Czyli matlab jest szybszy 3.3 razy.

    Pod wplywem linkow z poprzedniego watku zaczalem troszke
    eksperymentowac,
    wyniki dojrzaly chyba do wyjscia na swiat

    Dla uproszczenia sobie zycia testuje tylko macierze o rozmierze
    bedacym wielokrotnoscia 192 (NWW(64,24)). Wyniki wrzucam dla 960.

    Mierzone w kilka razy w petli, biore najlepszy wynik (praktycznie sie
    nie roznily),
    watek mial ustawione priorytet real time.

    Indeksowanie: C(i,,j) = B(i,k)*C(k,j)
    lub w rozwinieciu na c:
    C[i*N+j] += A[i*N+k]*B[k*N+j]; (*)

    1. Algorytm naiwny, ijk
    46.6s

    2. Prosta sztuczka, w ostatniej petli chcemy isc po kolei po pamieci,
    a nie skakac. Patrzymy na (*) i ustalamy koljnosc petli na ikj.
    Wynik, 10.23s $ razy lepiej.

    3. Kod z konkursu. Wywalilem czesc wielowatkowa, bo mam jeden rdzen.
    Korzysta on tam z fortranowskiego sposobu zapisu macierzy,
    ale to nie ma znaczenia dla szybkosci. Wkladajac mu macierze
    w odwrotnej kolejnosci dostajemy to samo (bo (B' *A')'=A*B)
    Jesli to ja czegos nie popsulem:), wynik niewiele lepszy:
    9.644s.

    4. Wstepna transpozycja. Kolega machnal. Przed wykonaniem
    wlasciwego sumowania przepisujemy macierz do tymczasowej
    tablicy i tranponujemy ja. Kolejnosc ijk.
    Kolejne przyszpieszenie 8.177s

    5. Mnozymy blokami wielkosci SNxSN a bloki metoda ikj.
    Kod niewiele mniej czytelny niz w ikj. W zaleznosci
    od SN
    8: 3.572 16: 3.262
    24: 2.771 32: 2.634
    48: 2.725 64: 2.574
    Znaczna poprawa. Zeszlismy ponizej 2.6s, 18 razy lepiej niz naiwnie.

    6. Kod z http://lwn.net/Articles/255364/ trzeci w 6.2.1
    Ten sam algorytm, napisany (wg autora) tak, aby podpowiedziec
    kompilaorowi
    jak ma optymalizowac.
    W zaleznosci od SN:
    8: 4.634 16: 3.081
    24: 2.624 32: 2.418
    48: 2.206 64: 2.189
    Ponizej 2.2s. Kilkanascie procent lepiej.

    7. MATLAB.
    piorytet wysoki, kilka prob, wybrana najlepsza
    1.48s
    30 razy lepiej niz naiwnie, nadal niepomijalnie szybciej niz
    to, co udalo mi sie bez przesadnego siedzenia(1.7razy wolniej)
    nad kodem lub wyszukiwania(1.5 razy wolniej) w sieci wycisnac z c++.

    Jako bonus, kody (tylko moje, a noz cos poknocilem):

    pozdrawiam
    bartekltg

    template <class T,int SM> void dgemm_bikj(T *A, T *B, T *C, int N)
    {
    int i,j,k,ii,kk,jj;

    for (i = 0; i < N; i+=SM)
    for (k = 0; k < N; k+=SM)
    for (j = 0; j < N; j+=SM)
    for (ii = i; ii < i+SM; ii++)
    for (kk = k; kk < k+SM; kk++)
    for (jj = j; jj < j+SM; jj++)
    C[ii*N+jj] += A[ii*N+kk]*B[kk*N+jj];
    }

    void dgemm_ikj(double *A, double *B, double *C, int N)
    {
    int i,j,k;
    for (i = 0; i < N; i++)
    for (k = 0; k < N; k++)
    for (j = 0; j < N; j++)
    C[i*N+j] += A[i*N+k]*B[k*N+j];
    }

    void dgemm_ijk(double *A, double *B, double *C, int N)
    {
    int i,j,k;
    for (i = 0; i < N; i++)
    for (j = 0; j < N; j++)