    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: no to mam problem...
    Date: Mon, 4 Dec 2023 13:28:22 +0100

    On Mon, 4 Dec 2023 01:32:40 +0100, sundayman wrote:
    > Układ, którym sterujemy to DP9502B.
    > Tutaj ktoś coś z nim dłubał też :
    > https://www.instructables.com/Dp9502b-Led-Driver-Hac
    king-and-Current-Reduction-f/

    > No w każdym razie, rezystor o który mowa siedzi między pine 7(CS) a GND
    > i ustawia prąd dla ledów. Normalnie tam jest 1R co daje gw. wzoru 300mA.
    > Eksperymentalnie sprawdziłem, że zwiększanie go do 200R ładnie reguluje
    > jasność. Odłączenie - wyłącza całkiem. Niby logiczne.
    >
    > ALE - przez ten rezystor nie płynie cały prąd z LED do GND, bo tam jest
    > na tym 1R maksymalnie te wspomniane 35mA czy coś w okolicy.

    Moze tylko wrazenie?

    Znajdziesz lepszy pdf?
    https://v1.cecdn.yun300.cn/100001_2101295378/DP950XB
    _REV2.0_2019-08-16_CN.pdf

    Bo z tego co widzę, to raczej cały przepływa, chyba ze jest gdzies
    inne miejsce sterowania.
    Ale to prąd maksymalny, średni będzie znacznie mniejszy.

    Dobrze, ze odłaczenie rezystora nie zabiło układu.

    > Trzeba by sprawdzić, że PWM by dało pożądany efekt. Ale może to jest i
    > pomysł. Musiałbym podłączyć i zobaczyć czy będzie OK.

    Watpliwe, bo bedzie interrefowac z czestotliwoscią pracy.
    Chyba, zeby tak na kilkuset Hz blokować całą przetwornicę, ale to
    raczej przez ROVP.

    potencjometry cyfrowe raczej odpadają, bo one mają duzy opór na
    suwaku, dobrze pracują tylko jako potencjometry.

    Najpewniejsze bedzie przełączanie rezystorów przekażnikami.

    Mozesz sie pobawic z jakims mosfetem, regulując napieciem jego opór
    ... ale to raczej niestabilne będzie.

    Mozesz zapodać dodatkowy prąd na ten rezystor, zeby się dodawał
    z prądem LED. Ale to tak głupio marnowac sporą moc ... i trzeba by
    chyba rezystor wymienic na mocniejszy.

    No i chyba by sie dało jakims układem czasowym wyzwolic to
    zabezpieczenie wczesniej, ale trzeba by to zsynchronizowac z otwarciem
    tranzystora ... ewentulnie moze sie przez ROVP uda ..

    Na pewno jeden rezystor wlutowałbym na stałe, żeby zawsze był i
    sterował.

    Ciekawe co znaczy
    Leading Edge Blanking (LEB)

    Nadaje sie do sciemniania? Zwykłym triakiem ?

    J.