    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Date: Fri, 11 Apr 2014 06:46:27 +0000 (UTC)

    Michał Lankosz <m...@t...pl> wrote:

    > Dobrze, że Ci puszka w oko nie poleciała. Ja się tak przyglądałem
    > prostownikowi, bo LED wyraźnie mrugała z częstotliwością sieci.

    Ja kiedyś, będąc nastolatkiem, zrobiłem sobie wzmacniacz. Audio. Potężne
    trafo, jakiś scalak (nie pamiętam już jaki) itd. Pierwsze włączenie było
    przez żarówkę 100W, dla bezpieczeństwa. Żarówka świeciła. Co się w moim
    nastoletnim mózgu uroiło? Że kondensatory się po prostu muszą naładować,
    więc odłączyłem od żarówki i podłączyłem bezpośrednio.

    Jak jebnęło, to dobrze, że oka nie straciłem. Scalaka rozerwało. Co tam
    się dokładnie stało, do dziś nie wiem.

    Kondensatory i baterie też się odpalało... bateria guzikowa potraktowana
    kilkunastoma amperami przy 12V też się ładnie zachowuje.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/