  • Data: 2014-04-28 01:05:54
    Temat: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:535d75fc$0$2377$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Przewaga synchronicznego prostownika mechanicznego nad
    > półprzewodnikowym. Żeby alternator ruszył na magnetyzmie szczątkowym to
    > trzeba go nieźle zakręcić - aż napięcie indukowane zacznie przewyższać
    > próg przewodzenia diod.
    >
    > =====
    >
    > No - i u mnie nie wyszło. Nie tylko na pych, ale i chyba to był SUV, nie
    > uciągnął (w sensie, że nie zakończyło się to skutecznie odpaleniem,
> [...]

    Wiesz - diody w alternatorze samochodowym to zwykle diody P-N a nie
    Shottky'ego, w końcu to konstruowali księgowi... A magnetyzm szczątkowy
    silny nie jest - być może obroty pozwalające na pojawienie się prądu
    wzbudzającego musiały by być tak duże że przekroczyły by wytrzymałość
    mechaniczną wirnika.

    --
    Darek