    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: nokia n900 a Internet
    Date: Tue, 29 Dec 2009 00:56:41 +0100

    JJ JJ pisze:

    > Chcę korzystać z N900 tylko do przeglądania stron www i poczty przez www.

    Zacznijmy od tego, że N900 to głównie tablet internetowy, a NIE telefon.
    Do tej pory urządzenia z tej serii NIE MIAŁY nawet modułu GSM/3G, co
    było nieraz nieco mylące dla postronnych. Już parę razy pytano mnie ma
    co mi tak wielki telefon (N800). Gdy odpowiadałem, że to nie telefon
    reakcją było wielkie zdziwienie: "Jak to? Przecież to jakaś Nokia". ;P

    W przypadku N900 producent zdecydował się dodać moduł telefonii
    komórkowej w roli modemu, a gdy już zdecydował się na ten krok czemu
    miałby blokować możliwość wykonywania połączeń?

    Co do twojego głównego pytania to na twoim miejscu bym się nie martwił.
    Maemo to fenomenalny system. Wersja 2008 działa świetnie, już parę razy
    byłem miło zaskoczony tym, że nie muszę konfigurować czegoś, w czym
    trzeba było grzebać pod Windowsem Mobile. Istnieje spore
    prawdopodobieństwo, że włożysz kartę SIM i na tym koniec. Najwyżej
    będziesz musiał przejść przez jakiegoś kreatora. ;)

    Nie wiem jak ma sie N900 od strony sprzętowej (w rękach nie miałem,
    zmniejszony wyświetlacz mnie nieco martwi) ale ze względu na system
    operacyjny mogę polecić. Maemo mnie nie zawiódł jak do tej pory. ;)