  • 1. Data: 2009-12-28 20:30:49
    Temat: nokia n900 a Internet
    Od: JJ JJ <j...@g...com>

    Sorry, może to pytanie lajkoniaka :-)
    Czy to będzie tak działać?

    Chcę korzystać z N900 tylko do przeglądania stron www i poczty przez www.

    Na N900, po włożeniu karty SIM z transferem tylko danych
    wybieram numer dostępowy do Internetu (jakiś tam *99***..), łaczę się
    z tym nr, po czym uruchamiam firefoxa i mogę noramlnie przeglądać www
    i pocztę przez www?

    JJ

  • 2. Data: 2009-12-28 20:34:06
    Temat: Re: nokia n900 a Internet
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 28 Dec 2009 12:30:49 -0800 (PST), JJ JJ napisał(a):

> [...]
    > wybieram numer dostępowy do Internetu (jakiś tam *99***..), łaczę się
    > z tym nr, po czym uruchamiam firefoxa i mogę noramlnie przeglądać www

    Już dawno nie wybiera się żadnych numerów, telefony łączą się automatycznie
    w razie potrzeby.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2009-12-28 20:38:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-28 21:30, JJ JJ wrote:
> [...]
    > wybieram numer dostępowy do Internetu (jakiś tam *99***..), łaczę się
    > z tym nr, po czym uruchamiam firefoxa i mogę noramlnie przeglądać www

    Nie. Menu/ustawienia/sekcja łączność/połączenia internetowe/połączenia/
    Tam (jest taka szansa ;-) automagicznie może pojawić się ustawienie dla
    Twojego operatora. A jak nie, to NOWE i kreator

  • 4. Data: 2009-12-28 20:47:50
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    JJ JJ pisze:

    > wybieram numer dostępowy do Internetu (jakiś tam *99***..), łaczę się
    > z tym nr,

    To tylko gdybyś Nokii używał jako modemu do kompa i nie korzystał z
    kreatora połączenia zawartego w Nokia PC Suite.

    Jeśli łączysz się bezpośrednio z Nokii to nic nie musisz robić poza
    uruchomieniem przeglądarki ale pod warunkiem, że masz skonfigurowaną
    transmisję GPRS dla swojego operatora.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 5. Data: 2009-12-28 21:32:43
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    JJ JJ wrote:
    > Czy to będzie tak działać?

    Tak.

    > po czym uruchamiam firefoxa i mogę noramlnie przeglądać www
    > i pocztę przez www?

    Dodam tylko, że wbudowana przeglądarka nazywa się microb i jest oparta
    na engine Mozilli tym samym, co w Firefoxie. Zaraz pojawi się pełna
    wersja mobilnego fajefoksa o nazwie... Firefox (teraz można testować na
    Nokiach z maemo) i może zacząć się niewielka rewolucyjka z mobilnych
    przeglądareczkach.

    Jakub

  • 6. Data: 2009-12-28 23:56:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    JJ JJ pisze:

    > Chcę korzystać z N900 tylko do przeglądania stron www i poczty przez www.

    Zacznijmy od tego, że N900 to głównie tablet internetowy, a NIE telefon.
    Do tej pory urządzenia z tej serii NIE MIAŁY nawet modułu GSM/3G, co
    było nieraz nieco mylące dla postronnych. Już parę razy pytano mnie ma
    co mi tak wielki telefon (N800). Gdy odpowiadałem, że to nie telefon
    reakcją było wielkie zdziwienie: "Jak to? Przecież to jakaś Nokia". ;P

    W przypadku N900 producent zdecydował się dodać moduł telefonii
    komórkowej w roli modemu, a gdy już zdecydował się na ten krok czemu
    miałby blokować możliwość wykonywania połączeń?

    Co do twojego głównego pytania to na twoim miejscu bym się nie martwił.
    Maemo to fenomenalny system. Wersja 2008 działa świetnie, już parę razy
    byłem miło zaskoczony tym, że nie muszę konfigurować czegoś, w czym
    trzeba było grzebać pod Windowsem Mobile. Istnieje spore
    prawdopodobieństwo, że włożysz kartę SIM i na tym koniec. Najwyżej
    będziesz musiał przejść przez jakiegoś kreatora. ;)

    Nie wiem jak ma sie N900 od strony sprzętowej (w rękach nie miałem,
    zmniejszony wyświetlacz mnie nieco martwi) ale ze względu na system
    operacyjny mogę polecić. Maemo mnie nie zawiódł jak do tej pory. ;)

  • 7. Data: 2009-12-29 05:32:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    JJ JJ pisze:
> [...]
    > wybieram numer dostępowy do Internetu (jakiś tam *99***..), łaczę się
    > z tym nr, po czym uruchamiam firefoxa i mogę noramlnie przeglądać www

    dokladnie tak, od lat tak robie zabierajac na wyjazdy (np.wczasy) drugą
    komorke (starego S55) z karta iPlus Data.

    Laczenie z internetem przez "Modem GPRS via BT"

    Numer, o ktorym wspomniales to: *99***1#
    (gdzie 1 to numer prfilu polaczenia z internetem zapisany w komorce)

    mozesz rowniez sprobowac *99#

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2009-12-29 05:36:16
    Od: AL <a...@s...tam>

    AL pisze:

> [...]
    >
    > Numer, o ktorym wspomniales to: *99***1#
    > (gdzie 1 to numer prfilu polaczenia z internetem zapisany w komorce)

    n/w link moze byc pomocnym (step by step):
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2009-12-29 12:26:07
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    AL wrote:
    [....]
    > n/w link moze byc pomocnym (step by step):
    > http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211

    Te instrukcje nie są potrzebne, bo przecież N900 (w odróżnieniu od N8x0
    i N700) ma wbudowany moduł GSM.

    Jakub

  • 10. Data: 2009-12-29 12:29:47
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Atlantis wrote:
    > Zacznijmy od tego, że N900 to głównie tablet internetowy, a NIE telefon.

    Doooookładnie.

> [...]
    > co mi tak wielki telefon (N800). Gdy odpowiadałem, że to nie telefon
    > reakcją było wielkie zdziwienie: "Jak to? Przecież to jakaś Nokia". ;P

    Mam to samo :) Z N810.

    > W przypadku N900 producent zdecydował się dodać moduł telefonii
    > komórkowej w roli modemu, a gdy już zdecydował się na ten krok czemu
    > miałby blokować możliwość wykonywania połączeń?

    Niestety część do obsługi połączeń pozostawia w związku z tym trochę do
    życzenia, ale - działa. Czekamy na dalsza integrację. Ale transmisja
    danych - cud mniut.

> [...]
    > prawdopodobieństwo, że włożysz kartę SIM i na tym koniec. Najwyżej
    > będziesz musiał przejść przez jakiegoś kreatora. ;)

    To nawet prawie pewne - działa "z palca" dla wielkiej trójki. Będę
    testował jeszcze paru opów i zobaczymy.

    > Nie wiem jak ma sie N900 od strony sprzętowej (w rękach nie miałem,
    > zmniejszony wyświetlacz mnie nieco martwi) ale ze względu na system
    > operacyjny mogę polecić. Maemo mnie nie zawiódł jak do tej pory. ;)

    Sprzętowo jest ZNACZNIE (a to znaczy na prawdę znacznie) szybszy od
    N8x0: przeglądarka po prostu fruwa, embedowane filmy youtube i podobnych
    działają w zasadzie bez bólu, divx i inne (o ile nei mają za wysokiej
    przepływności i rozdzielczości) działają z palca nawet bez rekompresji i
    z serwera UPnP.
    Jak dla mnie - bomba. Ale ciągle wracam do N810, bo ma większy
    (fizycznie) ekran.

    Jakub