    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: odwieczne pytanie
    From: Piotr Karocki <p...@i...org>
    Date: 16 Nov 2018 20:04:07 GMT

    > Nie slyszalem, zeby ktos robil specjalny soft pod Polske.
    Ale soft nie musi byc specjalny. Tylko trzeba wskazac serwer czasu
    urzedowego. Np. jak chcesz wykorzystac do wystawienia mandatu
    ("przekroczenie czasu"), i do tego typu rzeczy.
    Co masz w telefonie nikogo nie interesuje :)

    >A smart, bez sima, da rade synchronizowac czas z satelitami GPS?
    Da rade. Tyle ze skads musi wiedziec ile sekund przestepnych musi
    dodac.
    Czas GPS to nie jest czas UTC (ani tym bardziej GMT).

    > Tia, ciekawe skad sie ukulo popularne powiedzenie wsrod
    > developerow piszacych w javie "Write Once, Debug Everywhere".
    Czy ja napisalem ze sie udalo to, o co im chodzilo?
    Napisalem wrecz: "A ze z Java sa problemy, to wiedza wszyscy".

    >Czego procesor nie zapewnial? Mm? Skoro zdecydowano by oprzec sie o
    >kernel Linuxa to w ogromnej wiekszosci dostepnych i wspieranych
    >architektur kazda miala mm (w sensie procesor architektury mial).
    >Wiec IMHO wybor jvm wynikal glownie z mody na jave i lenistwa.
    Oj, chyba jednak nie.
    Java pojawila sie w 1995 roku, ale prace zaczeto wczesniej. 1991 rok.
    Duzo AT (80286) jeszcze wtedy pracowalo. A VM dopiero od 386 bylo.
    Linux dopiero sie pojawil, i to jako produkt studenta, mocno krytykowany
    przez jego wykladowce od systemow operacyjnych (bo nie byl to
    mikrokernel, tylko monolitic).
    Co to znaczy wiekszosci? 80386, 80486, 80286 - czyli w dwu na trzy
    jest? Czy jednak w wiekszosci nie ma, bo wiecej pracuje 80286 niz
    pozostalych? A ile jest mikrokontrolerow? A propozycje, by routery
    wymienialy sie paczkami programowymi i w ten sposob modyfikowal sie
    chocby routing, to tez inne procesory niz te z komputerow. A te w
    centralach telefonicznych? A te w owczesnych telefonach? Przeciez Java
    byla w telefonach duzo przed smartphone.

    >Ja zauwazam jednak taka wade ze aplikacja do nagrywania rozmow mi
    >wylatuje po kilku-kilkunastu minutach z pamieci i nagrywanie rozmow
    >przychodzacych przestaje dzialac.
    > W poprzednich wersjach androida bylo ok.
    Jak wylatuje po jakims czasie, to bym stawial ze zabiera duzo pamieci -
    na tyle duzo, ze kernel sie tym procesem zaczyna interesowac i daje mu w
    dziob. Moze wraz ze zmiana kernela stal sie on bardziej agresywny (choc
    pewnie to mozna gdzies zmienic w ustawieniach), a moze i przy okazji
    nagrywarka sie zmienila, i nagrywa nie w mono a w stereo i w lepszym
    bitrate, wiec zzera wiecej pamieci niz kiedys? Albo nagrywarka uzywa
    multimedia system defaults, a te sie zmienily? Albo inna aplikacja uzywa
    wiecej pamieci, co zmusza OS do restrykcyjnej polityki pamieciowej, moze
    nowa aplikacja wciskana przez Google ktorej wczesniej nie bylo, albo
    ktora byla mniej pamieciozerna (np. mapy - im nowsze, tym wieksze).
    Albo wlasciwie nie albo, tylko lub - bo moga sie laczyc :)
    Mozliwych przyczyn jest tak wiele, ze nie da sie nic konkretnegowskazac.