    From: Tomasz Piłat <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: ograniczenia - wirtualny serwer...
    Date: Wed, 14 Sep 2005 20:30:54 +0000 (UTC)
    Sender: Poncki <p...@p...bsdzine.org>

    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:
    > Nie wiem nawet, gdzie zapytać, no ale...
    > Testuję właśnie hosting u znanego dostawcy usług..
    > Na serwerze mam ograniczenie do 5MB dla baz (dowolna ich ilość).

    Jak w 5MB można zmieścić dowolną ilość baz? Pusta baza też waży.

    > Założyłem sobie bazę z phpnuke (91 tabel, kilka wpisów, większość
    > po prostu pusta).

    [OT] 91 tabel? Nie dziwi Cię to? Przecież to jest prosty CMSik.. (o ile
    w ogóle to można tak nazwać, ale w open-sourceowej terminologii wszystko
    jest możliwe)...

    > Sam SQL po zrzuceniu - 210kB i tyle też pokazuje phpmyadmin na serwerze.

    210kB dumpa SQLowego? Ale to się ma nijak do wielkości plików z bazą
    na dysku...

    > Wchodzę do zarządzania kontem - a tam zajętość baz: 2MB

    Całkiem prawdopodobne.

    > Piszę więc maila do helpesk, tutaj odpowiedź:
    > To jest normalne. Każna tabela stworzona jest z trzech plików,
    > każda musi mieć minimum 4 kB, nawet jesli jest pusta.
    > Ma Pan około 300 plików, zajmujących 1.6 MB i tyle jest naliczone.

    > Czy mam teraz rozumieć, że jak założę sobie specyficzny system
    > plików, to dla SQLa 200kB mogę i mówić, że baza ma 100MB ?

    % mysqladmin create doominik
    % du -sh /var/db/mysql/doominik/
    4.0K /var/db/mysql/doominik/

    FS nie ma nic do rzeczy (tzn. można to pominąć w tym wypadku).

    > Inna też sprawa, że po zrzuceniu bazy i wgraniu jej na lokalny serwer
    > (Linux + ext2):
    > Pusta tabela zajmuje nie więcej, jak 10kB,
    > gdyż:
    > - .MYD zajmuje 0kB
    > - .MYI zajmuje 1kB
    > - .FRM 8,9kB
    > To daje dla ok. 273 plików (SQL) niewiele ponad 1MB.

    Pusta baza to nie to samo co baza bez danych.
    Poza tym, 4KB to i tak mniej niż 10.

    > Czy takie praktyki są w innych firmach częste?

    To nie jest kwestia tej firmy. To jest kwestia tej technologii i jest
    to jak najbardziej normalne.

    > Z czego administator tam bierze 4kB ? (w sumie to już pytanie na inną
    > grupę).

    Zdecydowanie, pamiętając, że 4KB (akurat) jest dość magicznią wielkością.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?