  • 1. Data: 2005-09-14 19:30:35
    Temat: ograniczenia - wirtualny serwer...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam.
    Nie wiem nawet, gdzie zapytać, no ale...
    Testuję właśnie hosting u znanego dostawcy usług..
    Na serwerze mam ograniczenie do 5MB dla baz (dowolna ich ilość).

    Założyłem sobie bazę z phpnuke (91 tabel, kilka wpisów, większość
    po prostu pusta). Sam SQL po zrzuceniu - 210kB i tyle też pokazuje
    phpmyadmin na serwerze.
    Wchodzę do zarządzania kontem - a tam zajętość baz: 2MB
    Piszę więc maila do helpesk, tutaj odpowiedź:

    =-=
    Witam
    To jest normalne. Każna tabela stworzona jest z trzech plików,
    każda musi mieć minimum 4 kB, nawet jesli jest pusta.
    Ma Pan około 300 plików, zajmujących 1.6 MB i tyle jest naliczone.
    =-=

    Czy mam teraz rozumieć, że jak założę sobie specyficzny system
    plików, to dla SQLa 200kB mogę i mówić, że baza ma 100MB ?

    Inna też sprawa, że po zrzuceniu bazy i wgraniu jej na lokalny serwer
    (Linux + ext2):
    Pusta tabela zajmuje nie więcej, jak 10kB,
    gdyż:
    - .MYD zajmuje 0kB
    - .MYI zajmuje 1kB
    - .FRM 8,9kB
    To daje dla ok. 273 plików (SQL) niewiele ponad 1MB.

    Czy takie praktyki są w innych firmach częste?

    Z czego administator tam bierze 4kB ? (w sumie to już pytanie na inną
    grupę).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2005-09-14 19:37:22
    Temat: Re: ograniczenia - wirtualny serwer...
    Od: Piotr Niżyński <a...@i...pl>

    DooMiniK napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy takie praktyki są w innych firmach częste?
    >
    > Z czego administator tam bierze 4kB ? (w sumie to już pytanie na inną

    Pewnie to rozmiar jednostki alokacji (klastra) w systemie plików..

  • 3. Data: 2005-09-14 20:30:54
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:
    > Nie wiem nawet, gdzie zapytać, no ale...
    > Testuję właśnie hosting u znanego dostawcy usług..
    > Na serwerze mam ograniczenie do 5MB dla baz (dowolna ich ilość).

    Jak w 5MB można zmieścić dowolną ilość baz? Pusta baza też waży.

    > Założyłem sobie bazę z phpnuke (91 tabel, kilka wpisów, większość
    > po prostu pusta).

    [OT] 91 tabel? Nie dziwi Cię to? Przecież to jest prosty CMSik.. (o ile
    w ogóle to można tak nazwać, ale w open-sourceowej terminologii wszystko
    jest możliwe)...

    > Sam SQL po zrzuceniu - 210kB i tyle też pokazuje phpmyadmin na serwerze.

    210kB dumpa SQLowego? Ale to się ma nijak do wielkości plików z bazą
    na dysku...

    > Wchodzę do zarządzania kontem - a tam zajętość baz: 2MB

    Całkiem prawdopodobne.

> [...]

    > Czy mam teraz rozumieć, że jak założę sobie specyficzny system
    > plików, to dla SQLa 200kB mogę i mówić, że baza ma 100MB ?

    % mysqladmin create doominik
    % du -sh /var/db/mysql/doominik/
    4.0K /var/db/mysql/doominik/

    FS nie ma nic do rzeczy (tzn. można to pominąć w tym wypadku).

> [...]
    > - .MYI zajmuje 1kB
    > - .FRM 8,9kB
    > To daje dla ok. 273 plików (SQL) niewiele ponad 1MB.

    Pusta baza to nie to samo co baza bez danych.
    Poza tym, 4KB to i tak mniej niż 10.

    > Czy takie praktyki są w innych firmach częste?

    To nie jest kwestia tej firmy. To jest kwestia tej technologii i jest
    to jak najbardziej normalne.

    > Z czego administator tam bierze 4kB ? (w sumie to już pytanie na inną
    > grupę).

    Zdecydowanie, pamiętając, że 4KB (akurat) jest dość magicznią wielkością.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 4. Data: 2005-09-14 20:38:45
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Tomasz Piłat zapodał(-a):
    [...]

    Ok., chodziło mi o tego typu odpowiedź...

    ps. zrób coś z kodowaniem, bo musiałem wyciąć całe cytowanie :>

  • 5. Data: 2005-09-14 20:57:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    DooMiniK napisał(a):
    > Tomasz Piłat zapodał(-a):

    > ps. zrób coś z kodowaniem, bo musiałem wyciąć całe cytowanie :>

    Zrób coś z czytnikiem, TP kodowanie ma prawidłowe

    M.

  • 6. Data: 2005-09-14 21:17:48
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@n...pl>

    DooMiniK wrote:
    > Testuję właśnie hosting u znanego dostawcy usług..
    > Na serwerze mam ograniczenie do 5MB dla baz (dowolna ich ilość).
    [...]

    Futuro... Zmien providera bo za dod. pojemnosc tych baz placi sie
    duze pieniadze ;-)

    > Czy takie praktyki są w innych firmach częste?

    Z tego co wiem - w wiekszosci jak najbardziej NIE ma takich jajec!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    GSF 600S '03 (black)

  • 7. Data: 2005-09-14 23:50:34
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> w artykule
    <news:dga1pi$nso$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:

    > Tomasz Piłat zapodał(-a):
    > [...]
    >
    > Ok., chodziło mi o tego typu odpowiedź...
    >
    > ps. zrób coś z kodowaniem, bo musiałem wyciąć całe cytowanie :>

    To sobie zrób sam. W OE to tylko dwa kliknięcia. Zrób też sobie coś z
    niedozwolonymi znakami w "antyspamie" - spamerskie kombajny takie
    "zabezpieczenie" usuwają bez problemu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 8. Data: 2005-09-15 04:20:51
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Adam Szendzielorz zapodał(-a):
    > [...]
    > Futuro... Zmien providera bo za dod. pojemnosc tych baz placi sie
    > duze pieniadze ;-)

    Ano futoro - cenniki przestudiowałem i już widzę, że opłaca mi
    się dołożyć trochę za usługi innej firmy.

    > Z tego co wiem - w wiekszosci jak najbardziej NIE ma takich jajec!

    ok, dziękuję.