  • Data: 2018-03-16 13:00:40
    Temat: Re: oświetlenie led wzdłóż drogi
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b2602391-196e-4e36-bfd5-89eadfbfa1d3@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 16 marca 2018 08:30:52 UTC+1 użytkownik tck napisał:
    > Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > fajnie jej powoli łyżka opada;)

    abo zepsuta nieco była - ale bez niej bym poległ kompletnie.
    Natomiast sie zacytuję z budowlanej grupy, moze tez sie ktos wypowie:
    jestem na etapie przewodow, rozkładam przewody i warto by położyćwszystko
    trochę na zaś.
    przewiduję:
    -oświetlenie bez specjalnych wygłupów
    -gniazda 1f
    -gniazdo 3f kuchnia
    -gniazdo 3f rezerwa kier. garaż
    -instalacja dzwonka
    -instalacja oświeltenia drogi dojazdowej
    -wyjście na oswietlenie i gniazda w ogrodzie
    -oświetlenie zewnętrzne budynku (pocomito) z wyjściem na bożonarodzeniowe
    świecidełka
    -skrętka do komputerów: od centralnego punktu do każdego miejsca gdzie sie
    moze przydazyc komputer osobny kabel
    -sygnał komputerowy skad moze przyjść? radio to kierunek dach, kabel-jakies
    ziemne przyłącze
    -instalacja czujników temperatur - kazde pomieszczenie
    -instalacja antenowa satelitarna - jak robic bo nie wiem?
    -instalacja antenowa naziemna
    -jakis system alarmowy/monitoringu?
    -przewody do ewentualnych rolet (mimo ze ich nie ma i nie będzie) :-)

    coś pominąłem? i w ogóle?

    -skętek dałbym więcej niż po jednej, może się przydażyć drukarka sieciowa,
    jakiś TV-box, do tego centralnego punktu doprowadź jakiś peszel z zewnątrz
    pod ewentualne przyłącze FO i skrętkę na strych/dach tak jak pisałeś,
    dodatkowo skrętkę do tablicy zasilającej pod ewentualne sterowanie
    -instalacja satelitarna- zależy jak realizować- najprościej od anteny
    bezpośrednio do odbiornika, podobnie jak naziemna tyle, że naziemną można
    rozdzielać splitterem a SAT musi być do każdego niezależna- są konwertery z
    wieloma wyjściami
    -monitoring można zrealizować na skrętce komputerowej zarówno kamery
    analogowe jak i IP
    -jeśli chodzi o alarmową- kabel telekomunikacyjny 3 pary, na skrętce bywają
    problemy z niektórymi manipulatorami
    -peszel do dachu pod potencjalną instalację fotowoltaiczną
    -peszle ew kable w salonie pod instalację głośnikową
    -w tablicy zasilającej zostaw wolnego miejsca, zastosuj kilka różnicówek,
    można nie stosować połączeń w puszkach tylko wszystkie obwody poprowadzić
    bezpośrednio do tablicy (gniazda, oświetlenie, włączniki )- pójdzie więcej
    kabla ale późniejsze zautomatyzowanie będzie bardzo proste

    na tą chwilę więcej mi nie przychodzi do głowy, jak coś sobie przypomnę to
    napiszę;)

    --
    pozdr

    Tomasz