    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [ot] tv - wyciszanie reklam
    Date: Fri, 23 Sep 2016 20:22:54 +0200
    <nrr83u$fvq$1@node2.news.atman.pl> <nrtrle$vcp$1@node2.news.atman.pl>
    <nru1ma$3pm$1@node1.news.atman.pl> <nrupav$chm$1@gioia.aioe.org>
    <6...@g...com>
    <ns02fj$4ck$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <57e39de5$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns0v36$1pi$1@node1.news.atman.pl>
    <57e567ce$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>

    news:57e567ce$0$15187$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Etopiryna. Czyli aspiryna, kofeina, i jeszcze cos przeciwbolowego.
    > Dobra i tania.

    To może tak. Ale to moje, na pewno się nie nazywało Goździkowa i zawierało
    tylko aspirynę i kofeinę.

    > Niestety - na moje bole juz nie pomaga.

    Ja u siebie zauważyłem, że zależnie co, jak i kiedy boli, to różne środki
    pomagają. Aspiryna najprawdopodobniej nie pomoże, jeśli zmiesza się ją z
    innymi środkami przeciwbólowymi rozrzedzającymi krew, a potęguje ryzyko
    niuekontrolowanego krwawienia. Wtedy to paracetamol (mnie nie wolno), czy
    metamizol (mogę), zwykle ibuprofen (mogę z zachowaniem ostrożności).
    Doraźnie, to nieprzyjemne, ale nieco pomaga - łyżeczka do herbaty,
    zaczerpnąć lekko czubatą porcję kawy rozpuszczalnej, najlepiej bez dodatków
    smakowych, będzie paskudniejsza, ale lepiej zadziała. Smoktamy porcję kawy
    jak cukierek toffi, pamiętając, aby tego niczym nie popijać, nie wspomagać,
    aż się zupełnie rozpuści. Nie połykamy, tylko smoktamy, nie przeżuwamy.
    Inaczej nie zadziała. Wyraźnie zmniejsza ból, na ok. 2-3 godzin. Powtórzenie
    tego może już nie dać rezultatów. Inną metodą, jeśli można coś zjeść - użyć
    bardzo ostrego, to ważne, sosu chilli, tabasco (mniej goryczy niż
    pomarańczowy chilli), itd. drobna kanapka z wędliną, bądź czymś innym,
    przyprawić dość solidnie, mają się polać łzy czyste rzęsiste, istotne jest
    też, nie popijać, aż minie palenie. Po... hmmm ok. godzinie, ból powinien
    wyraźnie zmaleć. Odkrylem niezależnie tę właściwość, zanim przeczytałem,
    jaki jest mechanizm działania. Twardziele mogą próbować ostrożnie
    (OSTROŻNIE!!!) nakapać na łyżeczkę kilka kropel i zlizywać tyle, ile da się
    radę wytrzymać.
    Należy pamiętać, ze w razie migreny, czy zespołu Hortona, znanego dziś pn.
    Klasterowy Ból Głowy, wspomniane przeze mnie sposoby mogą stać się
    wyzwalaczami kolejnych ataków, wtedy, rzecz jasna, nie pomogą.
    Są jeszcze inne środki, ale to już zostawię może lekarzom...

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"