    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: parallel-serial-parallel converter LCD ?
    Date: Thu, 30 Nov 2023 03:21:27 +0100

    > Hm, na 10cm warto?
    > Musi być bardzo specyficzny powód. Ciekawym.

    Jak to w życiu. Wyjaśnię, choć to przydługie będzie.
    Mam 3 PCB : jedna robi za front ( są do niej mocowane przyciski ).
    Na niej jest drugie PCB z wyświetlaczem i procesorem.
    Potem jest trzecie PCB gdzie jest reszta zabawki ( i drugi MCU do innych
    celów ).

    Chcę wymienić PCB "front" na klawiaturę dotykową, więc dałbym tam
    wyświetlacz a procesor przerzucił na trzecie PCB, przy okazji usuwając
    ten drugi.

    Czyli z 3 płytek robią mi się dwie. Żeby nie ciągnąć wielopinowej taśmy
    to chciałbym mieć wyświetlacz nie równolegle a szeregowo.
    Można oczywiście dać wyświetlacz z SPI i po sprawie.

    No ale mam zapas tych wyświetlaczy, bo ich używam od dawna. Jak ich nie
    użyję to parę tysi w plecy. Trochę szkoda. Czyli potrzebne mi takie
    rozwiązanie "tymczasowe" póki ich nie zużyję. A jednocześnie proste w
    zastosowaniu żeby nie walczyć niepotrzebnie bo potem i tak mnie czeka
    kolejna modyfikacja większa. Poza tym mając taką "kombinację" mogę to
    zrobić tak, żeby ewentualnie móc użyć takiego LCD jaki będę mógł kupić.
    Bo nie zawsze są.

    > A ten wyświetlacz to z jakim chipem?
    > Bo niby taki prosty, a linii sterowania ma dużawo - aż 6 - co to za sygnały?

    Normalny że tak powiem.
    RG12864A-FHC-V na NT7108 z TME.
    Tam pewnie R/W można dać na stałe ale to w sumie niewiele zmienia.
    Tak czy owak będzie kilkanaście linii.

    > No i tak "chyba jednokierunkowo" to może nie być, co utrudnia do kwadratu.
    > W T6963C też można sobie zrobić jednokierunkowo, ale jest wolniej, więc zwykle
    > jest zrobione dwukierunkowo.

    Kurczę, nie wiem jak jest. Idę sprawdzić za chwilę. No ale zakładam że w
    jedną stronę. Jak nie to cała dyskusja bez sensu, bo to już za duża
    walka by była.

    > wytrzasnąć 8 razy szybszy sygnał niż jakiś tam CLK w sterowaniu - a do tego
    > nie sądzę, że w ogóle będzie tam jakiś CLK, raczej miganie WR robi "zegar",
    > a jak jeszcze dojdzie miganie RD to już w ogóle mogiłka - żadne chipy
    > tego nie udźwigną oprócz dwóch mikrokontrolerów z wyrzeźbionym w krwawym
    > pocie oprogramowaniem

    No właśnie. Też o tym myślałem, ale ja sobie chciałem uprościć a nie
    dodać :) samo MCU to drobiazg, program też można zrobić tak, żeby po
    wlutowaniu sobie poznał czy on nadaje czy odbiera i mieć jeden program
    na oba. Ale nie podobuje mi się konieczność programowania kolejnego MCU.
    No i to jest w ogóle nieeleganckie jakieś...

    Poza tym jestem na etapie zmniejszania ilości MCU - teraz są 2 a chcę
    zostawić 1. A tak sobie zrobię że będą 3. No panie logiki żadnej.