  • Data: 2009-10-04 04:16:58
    Temat: Re: pblog
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I jestem gotów płacić cenę bardziej złożonych nazw.

    > wówczas stanie się "cud": kompilator powie: błąd, nie ma "klasy,
    > KTÓRA opisuje zwierciadło w sensie logicznym", "klasy, KTÓRA opisuje
    > zwierciadło jako przeszkodę", itd. Zacznie używać moich pośrednich nazw,
    > zupełnie tak, jakby rozumiał, co one znaczą. Może to nie jest wiele, ale
    > bardzo wierzę w sens dawania kompilatorowi (czy też w ogóle, komputerowi) jak
    > największej ilości wiedzy.

    Nie wiem czy rozumiem. Chodzi o to, że dzięki Twojemu systemowi
    nadawania "bardziej
    złożonych nazw" kompilator zgrabniej poinformuje na czym polega błąd?
    Coś
    w rodzaju "ej chłopie, takim algorytmem to na pewno nie rozwiążesz
    równania" ?

    Kojarzy mi się ten pomysł z projektem, którego nazwy już nie pamiętam,
    ale każdy z
    pewnością będzie wiedział, gdy powiem, że polega on, na wprowadzaniu
    do bazy po
    prostu wszystkiego. Wprowadzane są gazety, książki, publikacje, nie
    wiem dokładnie
    co jeszcze, może filmy, programy tv, audycje radiowe... Wydaje się że
    twórcy tego projektu podobnie jak Ty wierzą w sens "dawania
    największej
    wiedzy do komputera".

    Jakby komputer miał zdolności które posiadają ludzie to w oparciu o
    taką
    wiedzę mógłby coś ciekawego zrobić. Ale na razie nie ma i nie zanosi
    się
    na to że będzie miał.