  • 1. Data: 2009-10-03 14:56:46
    Temat: pblog
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    Witam,

    Utworzyłem mój blog dla kolegów po fachu (dzisiaj pierwszy wpis,
    omawiający jedno rozwiązanie z "chrząszcza", które uważam za ciekawe).
    Przerabiam "chrząszcza" na OpenGL (wiem, nie jest grywalny, posiedzę i
    nad tym). W każdym razie postaram się pisać regularnie i ciekawie.

    http://xuesheng.w.interia.pl/pblog.html

    Może się przypomnę - to ja wywołałem kiedyś burzę pisząc o
    dziedziczeniu liniowym. Miałem taką ideę, żeby różne ciekawe rzeczy
    związane z programowaniem pisać po polsku. Ja znam angielski, tylko
    tak chciałem, że tak powiem, przysłużyć się ogółowi. Zapraszam.

    Paweł Biernacki

  • 2. Data: 2009-10-03 16:16:09
    Temat: Re: pblog
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Paź, 16:56, xuesheng <p...@e...fi> wrote:
> [...]
    > związane z programowaniem pisać po polsku. Ja znam angielski, tylko
    > tak chciałem, że tak powiem, przysłużyć się ogółowi. Zapraszam.

    Piękna stronka. Szkoda że nie ma tam algorytmu którego szukam ;-)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-03 19:26:15
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    xuesheng wrote:

> [...]
    > związane z programowaniem pisać po polsku. Ja znam angielski, tylko
    > tak chciałem, że tak powiem, przysłużyć się ogółowi. Zapraszam.

    Bylem jednym z krytykow dziedziczenia liniowego. Na temat "posredniej
    denotacji klas" nie wypowiem sie, bo ni diabla nic z tego nie rozumiem.

    --
    Michal

  • 4. Data: 2009-10-04 00:37:29
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 3 Paź, 22:26, Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:
    [...]
    > Bylem jednym z krytykow dziedziczenia liniowego. Na temat "posredniej
    > denotacji klas" nie wypowiem sie, bo ni diabla nic z tego nie rozumiem.
    >
    > --
    > Michal

    Ups. Źle musiałem wyjaśnić. Powiem tak - C++ każe mi dla każdej klasy
    utworzyć i używać (np. przy tworzeniu instancji) odrębnej nazwy. A ja
    się buntuję. Mówię - nazwę utworzę, proszę bardzo. Ale używał będę -
    tylko do tych kilku klas - nazw "pośrednich", składających się z par
    dwóch wartości. Te nazwy pośrednie będą opisowe, (w tym wypadku będą
    mówiły jaki byt klasa opisuje i jak to robi). Mógłbym oczywiście
    wiedzę o tym, co klasa robi umieścić w identyfikatorze, jak każą dobre
    obyczaje (w końcu kto nazywa klasę X12345). Ale to mi nie wystarcza.
    Identyfikator jest "niszczony" na poziomie analizy leksykalnej, dla
    kompilatora nie ma znaczenia. Chcę, żeby wiedza o tym, co klasa robi,
    była dostępna i dla kompilatora. I jestem gotów płacić cenę bardziej
    złożonych nazw. Te moje template'y są w sensie logicznym funkcjami -
    przyporządkowują parom wartości całkowitych rzeczywiście istniejące
    klasy. Ja zamiast mówić "klasa maze_physical" mówię "ta klasa, która
    opisuje labirynt jako zbiór przeszkód". I kiedy utworzę np. nowy byt -
    dajmy na to jakąś rodzinę obiektów (powiedzmy "zwierciadeł") w moim
    labiryncie, zechcę użyć nazwy pośredniej
    CHRZASZCZ::representation<UNIT::MIRROR>, wówczas stanie się "cud":
    kompilator powie: błąd, nie ma "klasy, KTÓRA opisuje zwierciadło w
    sensie logicznym", "klasy, KTÓRA opisuje zwierciadło jako przeszkodę",
    itd. Zacznie używać moich pośrednich nazw, zupełnie tak, jakby
    rozumiał, co one znaczą. Może to nie jest wiele, ale bardzo wierzę w
    sens dawania kompilatorowi (czy też w ogóle, komputerowi) jak
    największej ilości wiedzy. Rezerwowanie jej do zrozumiałej tylko dla
    człowieka systematyki identyfikatorów jest złe.

    Bardzo się starałem wytłumaczyć. Mogę tylko zapewnić, że nie próbuję
    narobić szumu z jakichś względów - prestiżowych, czy innych. Naprawdę
    wierzę w to podejście.

    Paweł Biernacki

  • 5. Data: 2009-10-04 04:16:58
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

> [...]

    > bardzo wierzę w sens dawania kompilatorowi (czy też w ogóle, komputerowi) jak

    Nie wiem czy rozumiem. Chodzi o to, że dzięki Twojemu systemowi
    nadawania "bardziej
    złożonych nazw" kompilator zgrabniej poinformuje na czym polega błąd?
    Coś
    w rodzaju "ej chłopie, takim algorytmem to na pewno nie rozwiążesz
    równania" ?

    Kojarzy mi się ten pomysł z projektem, którego nazwy już nie pamiętam,
    ale każdy z
    pewnością będzie wiedział, gdy powiem, że polega on, na wprowadzaniu
    do bazy po
    prostu wszystkiego. Wprowadzane są gazety, książki, publikacje, nie
    wiem dokładnie
    co jeszcze, może filmy, programy tv, audycje radiowe... Wydaje się że
    twórcy tego projektu podobnie jak Ty wierzą w sens "dawania
    największej
    wiedzy do komputera".

    Jakby komputer miał zdolności które posiadają ludzie to w oparciu o
    taką
    wiedzę mógłby coś ciekawego zrobić. Ale na razie nie ma i nie zanosi
    się
    na to że będzie miał.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-10-04 09:27:29
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 4 Paź, 07:16, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
    [...]
> [...]
    > taką
    > wiedzę mógłby coś ciekawego zrobić. Ale na razie nie ma i nie zanosi

    Prawda, czegoś nam jeszcze brakuje, mamy szybkie komputery, ale brak
    teorii prawdziwej AI. Nie myślę, że to zadanie, które akurat ja mogę
    rozwiązać - (jako młody człowiek tak myślałem, byłem dość bezczelny,
    jak na programistę przystało). Ale z drugiej strony nie umieszczając
    tej wiedzy w programie już z założenia rezygnujemy z takiej
    możliwości. W omawianym wypadku jestem optymistą, twierdzę, że taki
    sposób programowania może dać korzyści - nawet bez teorii AI.

    Chyba temat jest bardziej kontrowersyjny niż myślałem;) Bardzo dobrze,
    lubię argumentować z pozycji optymisty, Dzisiaj w nocy dopisałem jak
    takie "opisowe" podejście można byłoby wykorzystać w Perlu. Bez
    opisywania klas - tylko z wiedzą dotyczącą metod. Spróbuję ten
    mechanizm zastosować do uproszczenia jakiegoś prawdziwego skryptu, to
    jest wykazać jakąś namacalną korzyść. W realu zdarza się, że trzeba
    kilkustopniowej pośredniej definicji, aby uchwycić jakąś korzyść (suma
    kwadratów długości przyprostokątnych trójkąta ...). Ale spróbuję.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 7. Data: 2009-10-04 14:19:15
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

> [...]
    > taką
    > wiedzę mógłby coś ciekawego zrobić. Ale na razie nie ma i nie zanosi

    Hej, Mariuszu! Zapraszam na mojego bloga, właduj plik
    http://xuesheng.w.interia.pl/dla_programistow/pdc2.t
    ar.gz, porównaj
    proponowany przeze mnie sposób zastosowania modułu "pdc" do parsowania
    XML'a. Potem z ręką na sercu przeczytaj Twój komentarz i powiedz, czy
    nie chciałbyś czegoś zmienić ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 8. Data: 2009-10-04 14:30:03
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@N...gazeta.pl>

    xuesheng <p...@e...fi> napisał(a):

    > On 4 Pa=BC, 07:16, Mariusz Marsza=B3kowski <m...@g...com> wrote:
    > [...]
    > anosi

    > Hej, Mariuszu! Zapraszam na mojego bloga, w=B3aduj plik
    > http://xuesheng.w.interia.pl/dla_programistow/pdc2.t
    ar.gz, por=F3wnaj
    > proponowany przeze mnie spos=F3b zastosowania modu=B3u "pdc" do parsowania
    > XML'a. Potem z r=EAk=B1 na sercu przeczytaj Tw=F3j komentarz i powiedz, czy
    > nie chcia=B3by=B6 czego=B6 zmieni=E6 ;)

    Pawle z przyjemnością bym to zrobił, ale mam ogrom pracy a kondycję
    psychofizyczną bardzo marną, muszę się zająć swoimi projektami. Nie
    obiecuję, ale może później zobaczę.

  • 9. Data: 2009-10-04 14:36:25
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 4 Paź, 17:30, "Mariusz Marszałkowski" <b...@N...gazeta.pl>
    wrote:
    > xuesheng <p...@e...fi> napisał(a):
    [...]
    > Pawle z przyjemnością bym to zrobił, ale mam ogrom pracy a kondycję
    > psychofizyczną bardzo marną, muszę się zająć swoimi projektami. Nie
    > obiecuję, ale może później zobaczę.
    >
    > Pozdrawiam

    Oczywiście, przepraszam. W każdym razie da się już to i owo zyskać.
    Myślę, że może nawet dodam go do CPAN, oczywiście po wyporządzeniu.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 10. Data: 2009-10-06 10:53:02
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 3 Paź, 17:56, xuesheng <p...@e...fi> wrote:
    > Witam,
    [...]

    Witam, wiem, że grupa dotyczy programowania, bardzo przepraszam, ale
    po prostu muszę, to jest silniejsze ode mnie.

    Ponieważ jestem również poetą i napisał mi się zabawny wierszyk nieco
    związany z tematyką grupy chciałem go zareklamować:

    http://xuesheng.w.interia.pl/oswiadczyny_informatyka
    .html

    A na moim "p"blogu mam dzisiaj wpis o ciekawym błędzie związanym z
    OpenGL:

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki