    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pendrive + USBKey
    Date: Tue, 27 Sep 2016 10:00:01 +0200

    W dniu 2016-09-26 o 20:19, mmcafe pisze:
    > Witam!
    >
    > Zamierzam wydać program na nośniku pendrive, ale chciałbym zabezpieczyć go przed
    > kopiowaniem. Idealnym rozwiązaniem dla mnie byłoby powiązanie dysku USB
    > (pendrive) o pojemności 32 GB z odczytywanym programowo unikalnym
    > identyfikatorem zapisanym gdzieś w pamięci eeprom na tym samym pendrive-ie.
    > Identyfikator byłby odczytywany przez aplikację, która po poprawnej weryfikacji
    > uruchamiałaby materiał pobierany z tego samego pendrive'a. Oczywiście
    > skopiowanie takiego pendrive'a nic by nie dało, bo ukryta pamięć eeprom by się
> [...]

    A wiesz, ile mniejwięcej sztuk wyprodukujesz? I czy to ma być zabezpieczenie
    przed kopiowaniem i wystawieniem na torrenty czy przed uruchamianiem programu u
    jednego klienta na kilku komputerach (w sensie ze jak chce pracować na kilku
    kopiach to musi sobie kupić dodatkowe licencje/pendrivy) ?

    W ten sposób co Ty chcesz jest zabezpieczona nawigacja Igo8/Primo i generalnie
    zabezpieczenie jest do obejścia, wersje zcrackowane są dostępne bez wiekszego
    problemu. Ty co prawda chcesz pendriva, więc może nie będzie to takie
    upierdliwe, ale w przypadku nawigacji przywiązanie licencji do karty sd jest
    bardzo niewygodne dla mnie, jako klienta (np w smartfonie jest jedno gniazdo na
    karte, więc wszystko musi być wgrane razem na karcie z nawigacją).

    Poza tym, dla bardzo chcącego może się znaleźć droga do skopiowania nosnika:
    https://github.com/raburton/evoplus_cid
    Tak więc poza id dodaj sobie jeszcze jakieś sprawdzenie
    producenta/wersji/rozmiaru/czegoś tam z nośnika, co będzie charakterystyczne dla
    Twoich pendrivów.
    pozdrawiam Krzysiek