  • 1. Data: 2016-09-26 20:19:31
    Temat: pendrive + USBKey
    Od: "mmcafe" <c...@g...pl>

    Witam!

    Zamierzam wydać program na nośniku pendrive, ale chciałbym zabezpieczyć go
    przed kopiowaniem. Idealnym rozwiązaniem dla mnie byłoby powiązanie dysku
    USB (pendrive) o pojemności 32 GB z odczytywanym programowo unikalnym
    identyfikatorem zapisanym gdzieś w pamięci eeprom na tym samym pendrive-ie.
    Identyfikator byłby odczytywany przez aplikację, która po poprawnej
    weryfikacji uruchamiałaby materiał pobierany z tego samego pendrive'a.
    Oczywiście skopiowanie takiego pendrive'a nic by nie dało, bo ukryta pamięć
    eeprom by się nie skopiowała.

    Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów słyszał o podobnym rozwiązaniu? Lub może
    by się podjął wykonania takiego pendrive'a?

    Pozdrawiam,
    C.

  • 2. Data: 2016-09-26 20:31:51
    Temat: Re: pendrive + USBKey
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mmcafe" napisał w wiadomości
> [...]
    >odczytywanym programowo unikalnym identyfikatorem zapisanym gdzieś w
    >pamięci eeprom na tym samym pendrive-ie.

    Karty SD maja swoj identyfikator i jakies dodatkowe mozliwosci
    ochrony.

    Po wsadzeniu w czytnik USB ochrona chyba znika ...

    J.

  • 3. Data: 2016-09-26 20:34:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 26.09.2016 o 20:19, mmcafe pisze:
> [...]
    > pendrive'a. Oczywiście skopiowanie takiego pendrive'a nic by nie dało,
    > bo ukryta pamięć eeprom by się nie skopiowała.

    Zwykły pendrive też ma numer seryjny. Nie wystarczy jak będziesz
    licencję do programu generował na podstawie tego numeru?

  • 4. Data: 2016-09-26 20:39:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 26.09.2016 o 20:34, Zbych pisze:

    > Zwykły pendrive też ma numer seryjny. Nie wystarczy jak będziesz
    > licencję do programu generował na podstawie tego numeru?

    Są też gotowce, takie jakie chcesz:
    http://www.senselock-europe.com/en/elite-el-drive-do
    ngle.html

  • 5. Data: 2016-09-26 20:55:30
    Od: "mmcafe" <c...@g...pl>

    Dzięki!

    Ten gotowiec jest trochę drogi, ale rozwiązanie z unikalnym numerem seryjnym
    pendrive'a jest dla mnie ok.

    Dzięki za podpowiedź,
    C.

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

  • 6. Data: 2016-09-26 22:53:09
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.09.2016 o 20:55, mmcafe pisze:
    > Dzięki!
    >
    > Ten gotowiec jest trochę drogi, ale rozwiązanie z unikalnym numerem
    > seryjnym pendrive'a jest dla mnie ok.

    Ale oczywiście masz świadomość, że tak próbowano chronić programy jakieś
    30 lat temu i gówno z tego wyszło?
    No chyba, że to niszowy program, którego nikomu nie będzie się chciało
    łamać.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2016-09-27 10:00:01
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-09-26 o 20:19, mmcafe pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów słyszał o podobnym rozwiązaniu? Lub może by
    > się podjął wykonania takiego pendrive'a?

    A wiesz, ile mniejwięcej sztuk wyprodukujesz? I czy to ma być zabezpieczenie
    przed kopiowaniem i wystawieniem na torrenty czy przed uruchamianiem programu u
    jednego klienta na kilku komputerach (w sensie ze jak chce pracować na kilku
    kopiach to musi sobie kupić dodatkowe licencje/pendrivy) ?

    W ten sposób co Ty chcesz jest zabezpieczona nawigacja Igo8/Primo i generalnie
    zabezpieczenie jest do obejścia, wersje zcrackowane są dostępne bez wiekszego
    problemu. Ty co prawda chcesz pendriva, więc może nie będzie to takie
    upierdliwe, ale w przypadku nawigacji przywiązanie licencji do karty sd jest
    bardzo niewygodne dla mnie, jako klienta (np w smartfonie jest jedno gniazdo na
    karte, więc wszystko musi być wgrane razem na karcie z nawigacją).

    Poza tym, dla bardzo chcącego może się znaleźć droga do skopiowania nosnika:
    https://github.com/raburton/evoplus_cid
    Tak więc poza id dodaj sobie jeszcze jakieś sprawdzenie
    producenta/wersji/rozmiaru/czegoś tam z nośnika, co będzie charakterystyczne dla
    Twoich pendrivów.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 8. Data: 2016-09-27 13:16:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Sep 2016 20:55:30 +0200, "mmcafe" <c...@g...pl>
    wrote:
    > Ten gotowiec jest trochę drogi, ale rozwiązanie z unikalnym numerem
    seryjnym
    > pendrive'a jest dla mnie ok.

    Pendrive z emulowanym nr i oszukanym rozmiarem każdy średnio
    zawansowany zrobi jak nie od ręki to na poczekaniu, koszt części to
    ok 10pln. Mam nawet takiego gotowca na biurku:
    http://www.youtube.com/watch?v=OJ75sQeGdPU

    Ile jest wart ten Twój program?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-09-27 17:23:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Sep 2016 20:19:31 +0200, "mmcafe" <c...@g...pl>
    wrote:
    > Zamierzam wydać program na nośniku pendrive, ale chciałbym
    zabezpieczyć go
    > przed kopiowaniem.

    Idealista-teoretyk.

    Nie da się skutecznie zabezpieczyć w ten sposób.

    Złodziej weźmie "exeka", wybebeszy go z zabezpieczeń, puści w obieg.

    A ty sam sobie uniemożliwisz sprzedaż bez pendrive.

  • 10. Data: 2016-09-27 18:25:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Sep 2016 17:23:30 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Nie da się skutecznie zabezpieczyć w ten sposób.
    > Złodziej weźmie "exeka", wybebeszy go z zabezpieczeń, puści w obieg.
    > A ty sam sobie uniemożliwisz sprzedaż bez pendrive.

    O wiele pewniejszy sposób to przeniesienie pewnej części
    funkcjonalnej programu do zewnetrzego układu podłączonego do usb.
    Tak aby oprogramowanie w ogóle nie miało funkcji bez zew. urządzenia,
    czyli de dacto część funkcjonalna tyko w zew. hardware. Wtedy
    grzebanie w binarce nic by nie dało.

    --
    Marek