  • 91. Data: 2011-12-28 11:13:00
    Temat: Re: pewnie nic nowego
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-12-2011 10:41, J.F pisze:

    > Podsumowania ogolnopolskie sa nieublagane, w roku 2010 zatrzymano 79 tys
    > osob kierujacych pojazdami mechanicznymi w stanie nietrzezwosci i 57 tys
    > "innymi pojazdami".
    > Plus 20tys/8 tys w stanie 0.2-0.5 promila.

    Teraz weź sobie policz kto i ile wypadków spowodował
    www.policja.pl - 2010r

    "W grupie nietrzeźwych kierujących największe zagrożenie bezpieczeństwa
    stanowili kierujący samochodami osobowymi, którzy spowodowali 1 890 wypadków
    (77% wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierujących). Wskaźnik
    ten jest niższy niż w roku poprzednim (2009 - 80,7%). W wypadkach
    zawinionych
    przez nietrzeźwych kierujących samochodami osobowymi zginęły 203 osoby,
    tj. 81,9% śmiertelnych ofiar zdarzeń spowodowanych przez nietrzeźwych
    kierujących
    (2009 rok - 84,7%), a rannych w tych wypadkach zostało 2 785 osób, tj. 81,5%
    (2009 rok - 84%). Następną grupą nietrzeźwych użytkowników stwarzającą
    zagrożenie
    byli rowerzyści. Spowodowali oni 189 wypadków (7,7%), w których zginęło
    16 osób (6,5%), a 177 zostało rannych (5,2%)."

    Z mojej strony EOT, nie zamierzam tracić czasu na dyskusję z
    manipulantami. Proponuję mniej pić.

    --
    Paweł

  • 92. Data: 2011-12-28 11:18:41
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-27 11:07, DoQ pisze:

    > Nie możesz się najeść bez wypicia alkoholu? To już chyba choroba
    > alkoholowa:)

    Dziwne masz doświadczenia. Być może z tego wynikają Twoje fobie.

    Jednak zauważ, że nie każdy tak ma. Są tacy co potrafią napić się
    dobrego alkoholu dla smaku. Wiem, że tego teraz nie rozumiesz ale
    uwierz, że tak jest.

    A.

  • 93. Data: 2011-12-28 11:42:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-28 11:13, DoQ pisze:

    > Teraz weź sobie policz kto i ile wypadków spowodował
    > www.policja.pl - 2010r

    "W 2010 roku nietrzeźwi użytkownicy dróg uczestniczyli w 4 524
    wypadkach drogowych
    (11,6% ogółu wypadków), śmierć w nich poniosło 455 osób (11,6% ogółu
    zabitych), a 5 620 osób odniosło obrażenia (11,5% ogółu rannych)."

    Hint - uczestniczyli (4 524 wypadków). *11,6% ogółu wypadków*

> [...]
    > byli rowerzyści. Spowodowali oni 189 wypadków (7,7%), w których zginęło
    > 16 osób (6,5%), a 177 zostało rannych (5,2%)."

    Kierujący samochodami osobowymi 1 890 wypadków - czyli *4,83% ogółu
    wypadków*

    > Z mojej strony EOT, nie zamierzam tracić czasu na dyskusję z
    > manipulantami.

    Zdaje się, że Ty się dajesz manipulować, ze statystyk zobacz co wyszło.

    > Proponuję mniej pić.

    Nie narzekam na sprawność umysłu (nawet samochodem do pracy przyjechałem
    ;) ), ale napiję się za Twoje zdrowie jak przyjdzie
    pora :)

  • 94. Data: 2011-12-28 12:10:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >osoby,
    >tj. 81,9% śmiertelnych ofiar zdarzeń spowodowanych przez nietrzeźwych

    No widzisz - tak juz jestes zacietrzewiony, ze cytujesz a nie widzisz.
    zlikwidujesz te 1890 wypadkow, a 36 tysiecy zostanie.
    I zginie w nich 3700 osob.

    A co sie zmienilo przez ostatnie 3 lata na polskich drogach ?
    niewiele, glownie to fotoradarow przybylo.
    A skutek ? z 15tys wypadkow mniej, 1500 ofiar smiertelnych mniej, w
    tym takze tych spowodowanych przez pijakow :-)

    > Następną grupą nietrzeźwych użytkowników stwarzającą zagrożenie byli
    > rowerzyści. Spowodowali oni 189 wypadków (7,7%), w których zginęło
    >16 osób (6,5%), a 177 zostało rannych (5,2%)."

    Jak to ladnie brzmi, tymczasem wsadzaja ich do pierdla, a oni glownie
    sobie zagrazaja, bo jakos nie wierze zeby taki kogos zabil,
    przynajmniej nie bezposrednio :-)

    >Z mojej strony EOT, nie zamierzam tracić czasu na dyskusję z
    >manipulantami. Proponuję mniej pić.

    Pomysl lepiej kto ciebie zmanipulowal, ze nie dostrzegasz prostych
    liczb. Na tym wlasnie policja bazuje - udalo sie ludziom wmowic ze
    pijacy wszystkiemu winni, to teraz ciezko pracuja na bezpieczenstwem
    ruchu drogowego lapiac tych pijakow.

    J.

    P.S. Mozna tez zauwazyc ze smiertelnosc w wypadkach spowodowanych
    przez pijanych kierowcow jednak wieksza. W 23559 wypadkach
    spowodowanych przez samochody osobowe zginelo 1933 osoby, a dla
    pijanych patrz wyzej.
    Jednak ten pijany kierowca bardziej niebezpieczny.

    No i prawde mowiac to nie chce mi sie wierzyc zeby 10% kierowcow
    jezdzilo pijanych, wiec znow - bardziej niebezpieczny. Ale do 0.5
    mozna podniesc, ewentualnie do 0.3/0.5 na modle niemiecka.

  • 95. Data: 2011-12-28 12:13:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-12-2011 11:18, Arek pisze:
    > Jednak zauważ, że nie każdy tak ma. Są tacy co potrafią napić się
    > dobrego alkoholu dla smaku. Wiem, że tego teraz nie rozumiesz ale
    > uwierz, że tak jest.

    Przecież pisałem, można się napić, zjeść i odjechać po 1,5h całkiem
    trzeźwym. Masz problemy z czytaniem, czy rąsie ci się trzęsą jak nie
    wypijesz a masz gdzieś pojechać?

    --
    Paweł

  • 96. Data: 2011-12-28 12:30:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    > Ale nie obrazilbym sie gdybym przeczytal np ze ujeli wiecej
    > zlodziejaszkow radyjek samochodowych, przemyslana akcja patrolowa

    >http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/28
    811/Wlamali_sie_do_samochodu.html
    >http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/28
    783/Seryjny_wlamywacz_zatrzymany.html
    [...]
    >Podsumujmy - albo nawet nie zajrzałeś do tego linka, albo trollujesz.

    wybacz, obrobilem probke statystyczna. Jedna strone. Potem jeszcze
    druga.
    Wyszlo jak wyszlo. Teraz mozesz spisac - ilu w przebadanym przez
    ciebie okresie bylo jeszcze zlapanych pijakow.

    >No chyba że wolałbyś aby policja codziennie siedziała w szkole i
    >opowiadała o odblaskach.

    Jakbym tak w nocy, oslepiony swiatlami z przeciwka spotkal pieszego w
    ciemnym ubraniu na skraju jezdni ... to tak, moze codziennie siedziec
    w szkole, opowiadac i strofowac rodzicow.

    Na szczescie od paru lat sie ich po prostu nie spotyka.

    >A jest w stanie wszystkich zatrzymać?

    Wybacz, ale to troche tak jak z pijanymi kierowcami - widac wiedza ze
    nie zostana zatrzymani, skoro wsiadaja po pijaku. To widac i
    rowerzysci wiedza ze nigdy zaden patrol ich nie zatrzyma, skoro nawet
    swiatel nie maja.

    Przy czym pijak nie ma na czole wypisanych poltora promila, a rower
    bez swiatel zauwazyc latwo. Wystarczy sie ustawic na ulicy :-)

    J.

  • 97. Data: 2011-12-29 12:44:32
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    DoQ wrote:

> [...]
    > byli rowerzyści. Spowodowali oni 189 wypadków (7,7%), w których zginęło
    > 16 osób (6,5%), a 177 zostało rannych (5,2%)."

    No i -- masz podział procentowy wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych. A
    teraz sprawdź jaki stanowią one procent *wszystkich* wypadków.

    > Z mojej strony EOT, nie zamierzam tracić czasu na dyskusję z
    > manipulantami. Proponuję mniej pić.

    Kto tu manipuluje?

    pzdr
    \SK

  • 98. Data: 2011-12-31 14:31:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-28 12:10, J.F wrote:

    > Jak to ladnie brzmi, tymczasem wsadzaja ich do pierdla, a oni glownie
    > sobie zagrazaja, bo jakos nie wierze zeby taki kogos zabil, przynajmniej
    > nie bezposrednio :-)

    Czasem się zdarza - średnio raz na 5 lat. Problem w tym, że wtedy na
    ogół znów okazuje się, że trzeźwy był;)

    Shrek

  • 99. Data: 2011-12-31 14:36:41
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-28 09:49, DoQ wrote:

    > Sprawdziłeś ilu tych rowerzystów tam jest? Bo ja widzę że jednak
    > zdecydowana większość to kierowcy.

    W skali kraju około 40%.

    Pewnie w tym tki rozwiązanie zagadki, czemu w weekendy majowe łapią 2000
    "pijanych kierowców" w świąteczne "tylko" 1000.

    Nic to - w tym roku wchodzą przepisy o trzeźwości na stoku. Za rok
    doliczą narciarzy i nie będzie tego kompromitującego spadku skuteczności
    policji w zimę:P

    Shrek.

  • 100. Data: 2011-12-31 15:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 14:36:41 +0100, Shrek napisał(a):
    > Nic to - w tym roku wchodzą przepisy o trzeźwości na stoku.

    Jakie przepisy ?

    > Za rok
    > doliczą narciarzy i nie będzie tego kompromitującego spadku skuteczności
    > policji w zimę:P

    A jak snieg nie spadnie ?

    J.