  • Data: 2010-04-06 21:09:42
    Temat: Re: [piątkowo] Stłuczka po wpychaniu się z podporządkowanej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Apr 2010, Jacek Osiecki wrote:

    > A mnie zastanawia jedno - co w sytuacji, gdzie gwałtowne hamowanie może
    > spowodować szkody u jadącego główną drogą?

    ...to omówiono i się nie wtykam...

    > Np.

    O, tu widzę okazję ;)
    Przykład ma wadę:

    > ma bagażnik pełen kryształów
    > i porcelany Rosenthala... Jeśli wciśnie hamulec w podłogę - duża szansa że
    > będą straty

    Jeśli będą straty *tylko* z powodu awaryjnego hamowania, bez stłuczki,
    obrócenia pojazdu i innych takich, to kierujący naruszył przepis art.61.3
    ustawy PoRD, co byłeś łaskaw zgrabnie ominąć, ale ubezpieczyciel OC
    sprawcy gwałtonego hamowania ma niewątpliwie tę pozycję w kajeciku
    na liście "sprawdzić czy nie błąd, wiel-błąd" ;)

    > których nikt mu nie zwróci. Jeśli nie zahamuje tak skutecznie -
    > straty będą większe, ale pokryje je ubezpieczyciel winowajcy.

    Nadal może usiłować dowieść, że "i tak by się stłukło".
    Art.361, dla odmiany z Kodeksu Cywilnego :)

    Linki "dla leni":
    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,
    Ruch,drogowy,1.html
    _117.html