    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator
    Date: Sun, 17 Jan 2010 04:05:17 +0100

    R.M. wrote:

    > Witam,
    > Czy ktos moglby powiedziec jakie sa zalety hydrogeneratora a jakie wady?
    >
    > - czy hydrogenerator sie nie psuje?
    > - co jaki czas trzeba wymieniac baterie?
    > - czy hydrogenerator nie wprowadza jakiegos opoznienia cieplej wody?
    > - czy w przypadku hydrogeneratora cisnienie wody musi byc wieksze niz w
    > przypadku zasilania z bateri?
    >
    > a moze znacie jakies inne wady/zalety tych dwoch konstrukcji?

    osobiscie mam dostep do piecyka z generatorem :

    -psuja sie uszczelki. przy czym polityka serwisowa zaklada ze przychodzi pan
    i zmienia caly hydrogenerator (koszt ~120pln + koszt robocizny ~100pln).
    wymiana ~ raz na rok.
    po rozebraniu hydogeneratora okazuje sie ze na uszczelkach po prostu zbiera
    sie osad, mozliwe ze gdyby uzyc teflonowych albo gdyby zastosowac jakis
    filtr przed piecykiem to nie byloby tego efektu.

    -hydrogenerator wprowadza opoznienie.
    prawdopodobnie daloby sie to wyeliminowac przez uzycie jakiegos
    kondensatora czy akumulatorka, ale to juz ingerencja w konstrukcje piecyka.

    opoznienie jest tym wieksze im mniejsze cisnienie wody , i im bardziej
    zuzyte/brudne uszczelki hydrogeneratora.
    typowo to ~2-5 sek,

    -do hydrogeneratora cisnienie musi byc. nie mam duzego porownania do
    piecykow 'z bateria', ale w porownaniu do 'klasycznego' junkersa ze
    'swieczka' (czyli zadnej elektroniki) to i tak wystarczy polowe mniejsze.
    byc moze ten moj jest badziejewny, bo widzialem takie ktore potrafia grzac i
    regulowac gaz nawet przy minimalnym przeplywie (cienutka, niemal kapiaca
    stuzka), ale u mnie potrzeba odkrecic wode minimum 'do polowy', mozliwe ze
    to kwestia regulacji - ten jest 'serwisowany' przez 'pana gienia'.