  • 1. Data: 2010-01-16 06:54:48
    Temat: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Czy ktos moglby powiedziec jakie sa zalety hydrogeneratora a jakie wady?

    - czy hydrogenerator sie nie psuje?
    - co jaki czas trzeba wymieniac baterie?
    - czy hydrogenerator nie wprowadza jakiegos opoznienia cieplej wody?
    - czy w przypadku hydrogeneratora cisnienie wody musi byc wieksze niz w
    przypadku zasilania z bateri?

    a moze znacie jakies inne wady/zalety tych dwoch konstrukcji?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-01-16 07:56:46
    Od: "kk" <...@...pl>

    > a moze znacie jakies inne wady/zalety tych dwoch konstrukcji?

    MIałem piecyk z generatorem - pracował bezawaryjnie. Same zalety.
    A już nie mam, ponieważ mieszkam w inym miejscu. A piecyk został i pracuje
    nadal.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-01-16 14:32:00
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > - czy hydrogenerator nie wprowadza jakiegos opoznienia cieplej wody?
    > - czy w przypadku hydrogeneratora cisnienie wody musi byc wieksze niz w

    Sądzę, że nikt Ci nie odpowie, bo to trzeba by mieć oba piece i porównać
    ;)... porównanie:

    - hydrogenerator MOŻE się zepsuć
    - baterie mogą się wyładować

    - hydrogenerator nieznacznie opóźni moment zapłonu
    - czas zapłonu zależy od stopnia naładowania baterii

    - piec z hydrogeneratorem jest droższy
    - baterie kosztują (zmienia je się co kilka miesięcy, powiedzmy że co 3)

    -hydrogenerator nieznacznie obniży ciśnienie/przepływ wody (ale zapewne
    nieznacznie ;))

    Tak więc jak widzisz, ciężko powiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze
    ;)... na pewno hydrogenerator jest bezobsługowy ;)...

    Napisz jeszcze, czy kupujesz piecyk Junkers, czy "junkers", bo w Polsce
    mianem "junkers" nazywa się często wszystkie gazowe przepływowe
    ogrzewacze wody ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2010-01-17 03:05:17
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    R.M. wrote:

> [...]
    > przypadku zasilania z bateri?
    >
    > a moze znacie jakies inne wady/zalety tych dwoch konstrukcji?

    osobiscie mam dostep do piecyka z generatorem :

    -psuja sie uszczelki. przy czym polityka serwisowa zaklada ze przychodzi pan
    i zmienia caly hydrogenerator (koszt ~120pln + koszt robocizny ~100pln).
    wymiana ~ raz na rok.
    po rozebraniu hydogeneratora okazuje sie ze na uszczelkach po prostu zbiera
    sie osad, mozliwe ze gdyby uzyc teflonowych albo gdyby zastosowac jakis
    filtr przed piecykiem to nie byloby tego efektu.

    -hydrogenerator wprowadza opoznienie.
    prawdopodobnie daloby sie to wyeliminowac przez uzycie jakiegos
    kondensatora czy akumulatorka, ale to juz ingerencja w konstrukcje piecyka.

    opoznienie jest tym wieksze im mniejsze cisnienie wody , i im bardziej
    zuzyte/brudne uszczelki hydrogeneratora.
    typowo to ~2-5 sek,

    -do hydrogeneratora cisnienie musi byc. nie mam duzego porownania do
    piecykow 'z bateria', ale w porownaniu do 'klasycznego' junkersa ze
    'swieczka' (czyli zadnej elektroniki) to i tak wystarczy polowe mniejsze.
    byc moze ten moj jest badziejewny, bo widzialem takie ktore potrafia grzac i
    regulowac gaz nawet przy minimalnym przeplywie (cienutka, niemal kapiaca
    stuzka), ale u mnie potrzeba odkrecic wode minimum 'do polowy', mozliwe ze
    to kwestia regulacji - ten jest 'serwisowany' przez 'pana gienia'.

  • 5. Data: 2010-01-17 09:22:08
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:

> [...]
    > stuzka), ale u mnie potrzeba odkrecic wode minimum 'do polowy', mozliwe ze
    > to kwestia regulacji - ten jest 'serwisowany' przez 'pana gienia'.

    dziekuje, to wszystko wyjasnia

  • 6. Data: 2010-01-17 10:43:35
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sądzę, że nikt Ci nie odpowie, bo to trzeba by mieć oba piece i porównać
    > ;)... porównanie:
    >
    > - hydrogenerator MOŻE się zepsuć
    > - baterie mogą się wyładować

    aha, przy czym baterie tańsze...

    > - hydrogenerator nieznacznie opóźni moment zapłonu

    a tego to nie wiem, nie mam porównania

    > - czas zapłonu zależy od stopnia naładowania baterii

    ilość iskier na sekundę się rózni, ale nieodczuwalna jest różnica czasu
    zapłonu na nowych i rocznych bateriach.

    > - piec z hydrogeneratorem jest droższy

    No był sporo dlatego kupiłem na baterię bo różnica chyba nigdy nie zwróci
    sie a jak padnie generator to juz tylko drożej.
    Inna sprawa że kupując przez internet zapłaciłem za Termeta 200zł mniej niż
    w salonie firmowym w Świebodzicach. Paranoja.

    > - baterie kosztują (zmienia je się co kilka miesięcy, powiedzmy że co 3)

    Alkaiczne wymieniłem po ponad roku bo już mnie denerwowało migające czerwone
    swiatełko od ponad miesiąca że słabe (no i obawiałem się padu kompletnego w
    najmniej oczekiwanym momencie). Fakt, mniej iskier na sekundę (jakieś 2-3
    iskry zamiast serii jak z kałasza) ale zero problemów z zapłonem. 4 osoby w
    mieszkaniu i raczej częste właczanie wody.

> [...]
    >
    > Tak więc jak widzisz, ciężko powiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze
    > ;)... na pewno hydrogenerator jest bezobsługowy ;)...

    ale jeden element więcej co się zepsuć może. Trochę poczytałem przed zakupem
    o problemach z padającym generatorkiem i stwierdziłem, że wolę raz w roku
    poswięcić minutę na wymianę baterii

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-01-17 10:48:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    To mniej/więcej to samo co w moim bateryjnym
    Przy czym z reguły po odkreceniu mam odpalany junkers w 2 sekundy, a te 5 to
    jak bardzo niskie cisnienie gazu w sieci albo syfiasty gaz - ogólnie bardzo
    sporadycznie.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-01-17 13:32:15
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Irokez wrote:
    > ale jeden element więcej co się zepsuć może. Trochę poczytałem przed
    > zakupem o problemach z padającym generatorkiem i stwierdziłem, że wolę
    > raz w roku poswięcić minutę na wymianę baterii

    a jakich baterii uzywasz, ze Ci trzymaja caly rok?

  • 9. Data: 2010-01-17 15:07:31
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > a jakich baterii uzywasz, ze Ci trzymaja caly rok?

    Tam sa 2 baterie R20 połączone równolegle w puszce.
    Miałem wsadzone alkaiczne Panasoniki, teraz alkaiczne Energizery chodza już
    od 3 miesięcy i maja się doskonale, nie widac na razie róznicy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2010-01-18 07:06:03
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Na grupie pojawiały się też wątki, jak zasilić inaczej niż z baterii (np. z
    sieci), które wytrzymują bardzo krótko, mimo to, że są dobrej jakości.
    EM