  • Data: 2015-05-20 09:06:45
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Mateusz <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-19 o 09:09, p...@g...com pisze:
    > --W Niemczech owszem, piesi maja pierwszenstwo, ale na ulicach nie bardzo to widac
    - grzecznie zatrzymuja sie na chodniku i patrza czy moga wejsc.

    > nonsens, pierwszenstwo ma pieszy zblizajacy sie do przejscia i egzekwuja to
    bezwzglednie, pierwsze potracenie pieszego na pasach moze potraktuja ulgowo (choc nie
    ryzykowalbym) ale kolejne to juz wjazd prokuratora, tracisz prawko, podpadasz pod MPU
    i ubezpieczalnia moze wytoczyc sprawe przed sadem ... aspekt finansowy tez jest
    trudny do oszacowania, glupie potracenie menago na pasach (uszkodzenie nadgarstka,
    nic nie zlamane) moze isc w dziesiatki tysiecy ojro odszkodowania, jazda bez
    trzymanki dla polskich ubezpieczalni jest nieunikniona, jak macie jakies akcje
    zalecam szybka sprzedaz :-)

    > P.

    Chory przepis...
    Moim zdaniem samo zbliżanie się do przejścia dla
    pieszych nie powinno uprawniać do pierwszeństwa,
    często ludzie specjalnie przyspieszają żeby te pierwszeństwo
    wymusić, jak widzę jadący samochód to się grzecznie zatrzymuję
    co innego jak jestem już na pasach. Kierowca powinien mieć
    bezwzględne pierwszeństwo, ale jego dobra wola i uprzejmość
    może spowodować, że się zatrzyma i przepuści pieszego ot co.

    M.