eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmpłacenie telefonem › Re: płacenie telefonem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
    d7.news.xs4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xln
    ed.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: płacenie telefonem
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pep2d8$e8t$1@dont-email.me> <p...@o...org>
    <5b1428eb$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <l...@4...net>
    <pf1mda$naa$1@node1.news.atman.pl>
    <5b15156f$0$31349$65785112@news.neostrada.pl>
    <pf3tau$d04$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 5 Jun 2018 20:50:15 +0200
    Message-ID: <1ks0nfehahynt.1t58icznp95z4$.dlg@40tude.net>
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1528224615 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 692 82.143.187.50:56191
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2782
    X-Received-Body-CRC: 2572234565
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1085971
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 4 Jun 2018 19:36:29 +0200, Alf/red/ napisał(a):
    > W dniu 04.06.2018 o 12:33, J.F. pisze:
    >> Ja tam jednak ciekaw jestem kiedy nasi studenci opanuja sztuke robienia
    >> zakupow na cudza karte.
    >> Mowisz ze sie nie da ?
    >
    > Mówię, że się nie opłaca.
    > Trudne.
    > Karta zbliżeniowa gada z terminalem w obu kierunkach.
    > Załóżmy, że dwie osoby mają coś, co potrafi jakby przekazywać sygnały od
    > terminala do karty na dowolną odległość - po GSM na przykład.
    >
    > Scenariusz 1: jedna osoba w sklepie zaczyna transakcję i dostaje sygnał
    > z terminala "karto obudź się, ja mam taki numer, a Ty jaki? itd." i
    > przekazuje do autobusu, druga osoba dostaje to pytanie i w tłoku kogoś
    > skanuje (wierci się i macha rękami!),

    Trzyma torbe obok kieszeni, albo stoi blisko, jak to w tloku.

    > a odpowiedź wysyła do sklepu, i
    > pierwsza osoba karmi tą odpowiedzią terminal. To trochę trwa (pomijam
    > czy terminal wytrzyma te 5-10 sekund między zapytaniem a odpowiedzią -
    > nie powinien),

    Ale moze byc odwrotnie - najpierw skanujemy, a jak trafimy, to
    wysylamy sygnal - idz do kasy. Wtedy opoznienie moze byc 100ms
    powiedzmy.

    > ludzie zauważają że koleś stoi przy terminalu i coś długo
    > trzyma co niekoniecznie jest kartą, przychodzi ochroniarz, woła policję...

    Telefon trzyma. I nikogo to nie dziwi, bo przeciez telefonem placi sie
    wygodniej.
    I nawet nikogo nie zdziwi, ze 5-10s to trwa, bo wiadomo jakie te
    telefony szybkie :-)

    > Scenariusz 2: jak wyżej, ale terminal nie jest w ogólnym sklepie, ale
    > własny albo znajomego, i operacja jest bez świadków. Po
    > pierwszej-drugiej-trzeciej reklamacji operator wszczyna śledztwo,
    > znajduje co się dzieje, woła policję...

    Dlatego w tym nie widze zagrozenia.
    Ale zwykly supermarket jak najbardziej.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: