  • 11. Data: 2010-01-23 22:21:26
    Temat: Re: płyn do spryskiwaczy BP
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 20:17:10 +0100, PSYLO wrote:
    >Płyn ma w składzie wodę, dziwne więc żeby nie zamarzł na zmrożonej
    >szybie przy takiej temperaturze po odparowaniu składników, które mu nie
    >pozwalają zamarznąć w dyszach.

    Powiedzmy ze jednym to doskwiera mniej, a innym bardziej.

    >(sików z tesco staram się nie wlewać).

    Kiedy one maja jakosc rozna.

    J.

  • 12. Data: 2010-01-23 22:44:18
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Powiedzmy ze jednym to doskwiera mniej, a innym bardziej.

    > Kiedy one maja jakosc rozna.

    Dobry płyn zawiera zarówno etanol lub izopropanol, jak środki myjące, wode i
    glikol (etylenowy bądź propylenowy). Glikol jest mniej lotny od wody i nie
    odparowuje szybciej od niej, jeśli jednak proporcje są nieprawidłowe, to na
    oknie powstają glikolowe "maziaje". Jeśli jest go za mało (bądź wcale) to
    mimo, że płyn nie zamarza w dyszach, to bardziej lotne (alkohole) odparują
    zanim dotrze do szyby. Dlatego - firmowy, z odpowiednią zawartością
    glikolu - jak najbardziej da rade i przy -30.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2010-01-23 22:48:24
    Od: "Tomi" <t...@t...pl>

    Użytkownik "PSYLO" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Płyn ma w składzie wodę, dziwne więc żeby nie zamarzł na zmrożonej szybie
    > przy takiej temperaturze po odparowaniu składników, które mu nie pozwalają
    > zamarznąć w dyszach. Też miałem kiedyś ten płyn i nie zauważyłem, żeby był
    > w czymkolwiek gorszy od innych w miarę dobrych (sików z tesco staram się
    > nie wlewać).

    Wlasnie dawniej zalewalem takie Tescowe siki, jakies "psik-psik" czy cos w
    ten desen. Organika chyba to produkowala - bylo OK. Wg mnie, jezeli jest
    okreslona temp zamarzania na -20 i szyba ma -10 (bo tyle jest na dworzu na
    parkingu) to za chiny nic sie stac nie powinno. Podczas jazdy to moze przez
    ped powietrza temp. spada - nie wiem nie znam sie. Moze trafilem kiepska
    serie na stacji, bo bylo tak ze wszystkimi 3 pojemnikami ktore kupilem.
    Teraz kupilem ponoc niezly SONAX i czekam az mi sie Lotos skonczy i zalewam
    czyms innym.

  • 14. Data: 2010-01-24 12:09:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-23 22:19, J.F. pisze:

    > Ale marka jaka ?
    > Bo tak z doswiadczenia to nie powinny na kosc, chyba z to naprawde
    > kiepski plyn..
    Stacja była noname, płyn też nic znanego - ot kolejne prostokątne
    baniaczki z napisem "płyn do spryskiwacza, zimowy"...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2010-01-25 01:03:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 22:44:18 +0100, Yogi(n) wrote:

> [...]
    >zanim dotrze do szyby. Dlatego - firmowy, z odpowiednią zawartością
    >glikolu - jak najbardziej da rade i przy -30.

    Skoro da rade przy -30, to czemu pisza na nim -22 ? :-)

    A Tesco .. rok temu mieli dobry i tani plyn.
    Teraz "firmowy tesco" jest z glikolem, ale tylko -17.
    Maja tez jakis inny tani, -22, ale sie nie sprawdzil nawet przy -10 ..

    J.

  • 16. Data: 2010-01-25 01:19:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > Teraz "firmowy tesco" jest z glikolem, ale tylko -17.
    > Maja tez jakis inny tani, -22, ale sie nie sprawdzil nawet przy -10 ..

    Bo w zasadzie nie da się zrobić dobrego płynu do szerokiego zakresu
    temperatur. Te do najniższych, przy wyższych będą rozmazywały się na oknie,
    te do wyższych, nawet jeśli nie zamarzną będą odparowywać za szybko i lód
    pojawi się na szybie po spryskaniu. W zasadzie powinny być różne płyny np.
    do zakresów -10 -17; 17-25; -25-35 itp. Ale wśród tych, które są dostępne sa
    lepsze i gorsze a także bardzo złe. Lepiej wydac parę złotych więcej np. na
    orlenowski "Sylen", z którym nigdy nie miałem problemów, niż zastanawiać się
    co w danym momencie znajduje się przed przednią szybą ;-)

    --
    Yogi(n)