  • 1. Data: 2016-06-16 17:43:50
    Temat: podłączenie agregatu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    trójfazowy, 7kW, do daczy nad jeziorem.

    Kabel (L1 L2 L3 PEN) od budki na agregat do daczy jest już zakopany.

    Facet wciąga sobie przedłużacz przez dziurę w progu vs. przykręca
    przedłużacz do ściany. Czy to już jest instalacja? Co z uziemieniem i
    co z ochronnym PE? Ma mieć w tej sytuacji PE czy nie musi?

    zanim odpowiesz w tym wątku kliknij przycisk Akceptuję

    "Rozumiem i przyjmuję do wiadomości, że dacza nie jest i nie będzie
    podłączona do sieci energetyki zawodowej"

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-06-16 17:48:17
    Temat: Re: podłączenie agregatu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    >trójfazowy, 7kW, do daczy nad jeziorem.
    >Kabel (L1 L2 L3 PEN) od budki na agregat do daczy jest już zakopany.

    A zero ?

    >Facet wciąga sobie przedłużacz przez dziurę w progu vs. przykręca
    >przedłużacz do ściany. Czy to już jest instalacja? Co z uziemieniem i
    >co z ochronnym PE? Ma mieć w tej sytuacji PE czy nie musi?

    Ja tam nie wiem czy musi, ale niech jakas mysza kabel przegryzie i
    jedna faze uziemi ...

    J.

  • 3. Data: 2016-06-16 19:00:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > A zero ?

    Zero? IMHO to będzie miał jak sobie PEN rozdzieli i uziemi.
    Wtedy będzie miał L1, L2, L3, N i PE

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-06-16 20:28:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, June 16, 2016, 5:48:17 PM, you wrote:

    > A zero ?

    No jest PEN przecież.

    > Ja tam nie wiem czy musi, ale niech jakas mysza kabel przegryzie i
    > jedna faze uziemi ...

    Agregaty raczej mają trójkąt...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-06-16 20:38:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 16.06.2016 o 20:28, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Agregaty raczej mają trójkąt...

    Serio?

    A mnie uczyli, że tylko nie w trójkąt, bo 3-cia harmoniczna w kółko... a
    może skleroza?

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2016-06-16 21:55:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 16.06.2016 o 17:43, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > "Rozumiem i przyjmuję do wiadomości, że dacza nie jest i nie będzie
    > podłączona do sieci energetyki zawodowej"

    Z ciekawości.
    Dlaczego agregat trójfazowy?

  • 7. Data: 2016-06-16 22:20:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    t-1 pisze tak:

    > Z ciekawości.
    > Dlaczego agregat trójfazowy?

    a są mocne jednofazowe? Bo to jakaś duża, mocna Honda. Przy tym bardzo
    cicha. Na kable też nie żałował. Pierwyj sort.

    Może bogaty z domu ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2016-06-16 22:58:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Thursday, June 16, 2016, 8:38:18 PM, you wrote:

    > Serio?

    Nie. Jakieś bzdury piszę :(

    > A mnie uczyli, że tylko nie w trójkąt, bo 3-cia harmoniczna w kółko... a
    > może skleroza?

    Przede wszystkim jakikolwiek brak symetrii obciążenia rozjeżdża
    napięcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2016-06-17 03:11:42
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "Rozumiem i przyjmuję do wiadomości, że dacza nie jest i nie będzie
    > podłączona do sieci energetyki zawodowej"

    Jesli, ten generator nie jest przewidziany do zasilania obiektow
    budowlanych, to, to nie jest instalacja w obiekcie budowlanym, tylko,
    tymczasowe zasilanie urzadzenia, (najczesciej II klasy ochronnosci), w
    terenie.
    Agregat ow, powinien spelniac warunki, ktore zwykle spelniaja transformatory
    separacyjne.
    I nie wystapi tam przewod PEN.

  • 10. Data: 2016-06-18 15:00:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Magnus Elephantus pisze tak:

> [...]
    > budowlanych, to, to nie jest instalacja w obiekcie budowlanym,
    > tylko, tymczasowe zasilanie urzadzenia, (najczesciej II klasy

    tenkju

    Jeśli nikt nie zgłasza sprzeciwu to bardzo mi się to podoba.

    Jeszcze chyba w instrukcji agregatu może być napisane, że należy
    agregat uziemić blisko miejsca gdzie stoi?

    --
    Piter

    Let me see your war face.