  • 1. Data: 2009-05-15 07:31:16
    Temat: podłączenie akcelerometru do procesora
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

    Jest sobie układ MXD7202ML który ma pomiar przyspieszenia w dwóch osiach.
    Sygnał z niego wychodzi w postaci prostokąta o częstotliwości 100Hz i
    zmiennym
    wypełnieniu, zależnym od wyniku pomiaru czujnika. I tak dla każdego kanału
    tz X i Y. Ok wszystko jasne.

    Pytanie, czy te dwa sygnały są synchroniczne? tz czy oba startują w tym
    samym
    momencie. Chodzi o to, żeby jednym licznikiem procka odczytać wypełnienie
    obu sygnałów. Rozpoczynam liczenie równocześnie dla obu, zmiana stanu
    wyjścia jednego i drugiego -> odczyt wartości licznika.

    Czy ktoś to ćwiczył? Proszę o jakieś uwagi.

  • 2. Data: 2009-05-16 19:13:02
    Temat: Re: podłączenie akcelerometru do procesora
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <guj5oc$5ef$1@news.onet.pl>, q...@p...onet.pl says...

> [...]
    > Sygnał z niego wychodzi w postaci prostok?ta o częstotliwo?ci 100Hz i
    > zmiennym
    > wypełnieniu, zależnym od wyniku pomiaru czujnika. I tak dla każdego kanału
    > tz X i Y. Ok wszystko jasne.
    >
    > Pytanie, czy te dwa sygnały s? synchroniczne? tz czy oba startuj? w tym
    > samym
    > momencie. Chodzi o to, żeby jednym licznikiem procka odczytać wypełnienie
    > obu sygnałów. Rozpoczynam liczenie równocze?nie dla obu, zmiana stanu
    > wyj?cia jednego i drugiego -> odczyt warto?ci licznika.
    >
    > Czy kto? to ćwiczył? Proszę o jakie? uwagi.

    w nocie którą znalazłem w Seguro niewiele piszą, poszukaj jakiś
    aplikacji przykładowych. Wiem, że do czujników Analoga nawet soft na
    PICa dało się znaleźć. Jak nie to pozostaje Ci, albo poszukać
    oscyloskopu i pooglądać, albo za pomocą timera zmierzyć odstęp między
    jednym zboczem narastającym a drugim, albo wersja mega uniwersalna, za
    pomocą jednego timera mierzyć oba czasy na zasadzie:
    - sygnał X up, start (zerowanie)
    - sygnał Y up, zapisz wartość
    - sygnał X down, zapisz wartość
    - sygnał Y dowwn, zapisz wartość

    wtedy będziesz sobie mógł wszystko policzyć, choć pewnie to będzie
    trochę trudniejsze w sofcie, choć nie wiem, jakiego uC używasz.

    pozdrawiam i powodzenia
    g.

  • 3. Data: 2009-05-16 21:47:28
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

[...]

    Będzie siedzieć atmega8, muszę trochę dziwnie to podłączyć, bo
    nie mogę wykorzystać obu przerwań, drugie jest mi potrzebne, ale
    da radę zczytać poprzez rejestr zatrzaskowy. Jak to pomierzę za parę dni
    to dam znać na grupie jak to biega. Na logikę powinno chodzić
    równolegle, ale pieron ich wie.

  • 4. Data: 2009-05-16 22:30:11
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <gunc9q$td0$1@news.onet.pl>, q...@p...onet.pl says...

> [...]
    > - sygnał X up, start (zerowanie)
    > - sygnał Y up, zapisz warto?ć
    > - sygnał X down, zapisz warto?ć
    > - sygnał Y dowwn, zapisz warto?ć
    >
    > wtedy będziesz sobie mógł wszystko policzyć, choć pewnie to będzie
    > trochę trudniejsze w sofcie, choć nie wiem, jakiego uC używasz.
    >
    > Będzie siedzieć atmega8, muszę trochę dziwnie to podł?czyć, bo
    > nie mogę wykorzystać obu przerwań, drugie jest mi potrzebne, ale
    > da radę zczytać poprzez rejestr zatrzaskowy. Jak to pomierzę za parę dni
    > to dam znać na grupie jak to biega. Na logikę powinno chodzić

    To ja AVR nie znam, ale nie ma jakiegoś Capture do timera? powinien to
    automatycznie robić

  • 5. Data: 2009-05-17 10:13:16
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    a nie możesz uzyc innego akceleormetra ? z z freescale dostałem taki co
    pracuje w trzech osiach i w czterech zakresach od 1,5 do 6G i daje napięcie
    w zalezności od G. wtedy podłaczyc go do proca i przetwornikiem AC czytac
    wrtości. wtedy program jest smiesznie prosty.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2009-05-17 11:14:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 May 2009 12:13:16 +0200, VSS wrote:
> [...]
    >w zalezności od G. wtedy podłaczyc go do proca i przetwornikiem AC czytac
    >wrtości. wtedy program jest smiesznie prosty.

    Co za czasy .. prosciej do uP podlaczyc analogowy czujnik niz
    "cyfrowy" :-)

    A prosta klawiaturka zawiera teraz wiele opornikow .. latwiej prockowi
    zmierzyc jaki zostal podlaczony niz skanowac :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-05-17 13:34:05
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <guonvo$f69$1@inews.gazeta.pl>, v...@g...pl says...

> [...]
    > w zalezno?ci od G. wtedy podłaczyc go do proca i przetwornikiem AC czytac
    > wrto?ci. wtedy program jest smiesznie prosty.

    no wiesz, chyba zmiana akcelerometru, bo z tamtym nie umiemy się dogadać
    to wyjście awaryjne. Zakładam, że przy wyborze taiego przetwornika
    sposób komunikacji jest (powinien być) ostatnim kryterium.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-05-17 16:03:37
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    > Co za czasy .. prosciej do uP podlaczyc analogowy czujnik niz
    > "cyfrowy" :-)

    ale jego akcelerometr nie jest cyfrowy, sygnał ma w 100% analogowy.

    > A prosta klawiaturka zawiera teraz wiele opornikow .. latwiej prockowi
    > zmierzyc jaki zostal podlaczony niz skanowac :-)

    kwestia softu i ilości wolnych linii w procu

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 9. Data: 2009-05-18 10:16:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:2asv05tb72l6cdc3vc0tbv74paf7kmbejb@4ax.com...
    >
    > ale jego akcelerometr nie jest cyfrowy, sygnał ma w 100%
    > analogowy.

    Ale z konwerterem napiecie->czas, rzekomo ulatwiajacym podlaczenie
    do procesora :-)

    J.