    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: podłączenie wielu ds18s20 na osobnych kablach?
    Date: Sat, 30 Jan 2010 20:23:58 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 19:50:42 +0100, Lukasz Sczygiel napisał(a):
    > Tak. Jeden z przewodow (3A) trzeba podpiac do zasilania ale OIDP to zasilanie
    > nie ma byc podlaczone do tego przewodu od strony interfejsu.
    > Oczywiscie masa wspolna.

    Ale czy nie trzeba modyfikować samego interfejsu - czyli tego co umieszczone
    we wtyczce RS232? Pytam się, bo przecież po "1-wire DATA" idzie też
    zasilanie...

    > Nie jestem elektronikiem ale gdybym potrzebowal to pierwsza probe bym zrobil
    > podpinajac do +5 w komputerze a sam interfejs tez do komputera.

    Tak też zamierzam.

    > 1wire ma miec strukture liniowa. Zadne choinki. To ze u mnie dziala nie znaczy
    > ze u ciebie zadziala. Od biedy mozna dopuscic takie dyndajace kabelkijesli sa
    > krotkie. Struktura gwiazdzista nie zadziala albo bedzie dzialac
    > nieprzewidywalnie.

    Poeksperymentuję - może ograniczę liczbę czujników, zobaczymy...

    > Sugerowal bym wtedy zbudowanie sobie paru scalaczkow z podpietymi ds-ami, ktore
    > rs-em beda dane pomiarowe przesylac do jednego a ten jeden bedzie zapisywal to
    > na karte SD. Jak bedziesz chcial dane sobie zanalizowac wystarczy zgasic calosc,
    > wyjac karte zgrac zawartosc na komputerze i spowrotem umiescic w systemiku
    > uruchamiajac go ponownie.

    To odpada, chcę zrobić coś online...

    Raczej myślałem o jakimś układzie (przekaźniku?), który po podłączeniu zasilania
    by zestawiał z jakąś częstotliwością (np. co dwie sekundy) połączenie między
    nóżką 1 i kolejnymi... Wtedy by to działało jak x układów 1-wire, każdy z
    jednym czujnikiem.

    > Co prawda wyjdzie drozej i trzeba sie znac na mikrokontrolerach ale za to kaske
    > zaoszczedzisz na pracujacym kompie.

    Komp będzie spełniał też inne funkcje, więc się nie zmarnuje. Zresztą to
    będzie Alix 1C, pobierający standardowo ok. 400mA w porywach do 1,5A...

    > Inna wersja jest tez taka ze stawiasz sobie kompa z kilkoma com-ami i podpinasz
    > kilka takich interfejsow dla kazdego zakatka domu. Ale trzeba uwazac bo niektore
    > dongle usb z rs-ami nie beda popawnie pracowac z takim interfejsem wiec
    > ewentualnie trzeba by kupic dedykowane interfejsy 1wire na usb.
    > Czyli jesli ci choinka drutu nie wyjdzie licz sie z wyzszymi kosztami.

    To na pewno - pytanie tylko na ile wyższymi i czy mi się będzie chciało
    (póki co - chce mi się ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944