    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pojemność akumulatorków w lampkach LED.
    Date: Sun, 08 Dec 2013 23:02:13 +0100

    W dniu 2013-12-08 19:19, ToMasz pisze:
    > ale powiedzcie mi proszę jak są mierzone pojemności tych akumulatorków,
    > jeśli w warunkach laboratoryjnych uzyskuje z nowych sztuk co najwyżej
    > połowę tego co deklarują? W zegarkach ściennych je testują? Może ktoś ma
    > lampki za 200zł z ogniwami po 50zł za sztukę i sprawdzał ze faktycznie
    > świecą tyle ile powinny?

    Tak czytam i czytam i do końca nie rozumiem.
    Raz piszesz o "18500 z laptopa" a zaraz "to samo ogniwo ultrafire".
    W laptopach raczej nie stosuje się takich "marek" jak ultrafire.

    Pojemności akumulatorów typu "coś tam fire" się nie mierzy ją się
    wymyśla tak by gówno jakiś sprzedać....
    Zerknij np. tu:
    http://dx.com/p/258704
    To co uroił sobie producent jest w rubryce "Mark Capacity" a to co
    gwarantuje sprzedawca w rubryce "Actual Capacity".
    Czyli "nowy" ultrafire może mieć pojemność 1,5 Ah i zapewne jakiś
    mizerny prąd pracy a zużyte ogniwa Sanyo z laptopów mają od 1,6 do 1,9Ah
    (z moich pomiarów).

    Co do wydajności diod LED, nie da się porównywać Cree i jakiegoś
    badziewia...

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej