    From: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pomiar pozycji, mała burza mózgów ;-)
    Date: Wed, 28 Nov 2012 23:52:46 +0100

    W dniu 2012-11-28 15:54, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Moze Wieslaw Bicz cos doradzi w ultradzwiekach? Oczywiscie f znacznie
    > wyzsza niz standardowe 40kHz.
    >

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    Ponieważ zostałem wywołany to mogę potwierdzić, że pomiar ultradźwiękowy
    może być tutaj zrealizowany. Nawet na kilku standardowych czujnikach
    powinno się udać. Można też spróbować innych rozwiązań, np. z
    nadajnikiem na głowie.

    Wszystko zależy od tego, czy potrzebne jest jedno takie urządzenie, czy
    też seria i jakie środki są do dyspozycji.

    Nie widzę jednak powodu, żeby używać znacznie wyższych częstotliwości
    niż te bliskie słyszalnym, ale mogą mieć one zalety. Przemysłowe
    czujniki odległości nie bez powodu pracują na przynajmniej 100kHz przy
    niezbyt wielkich dystansach.

    W. Bicz