    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: pomiar pozycji, mała burza mózgów ;-)
    Date: 29 Nov 2012 01:34:58 GMT

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Hej grupowiczom.
    >
    > Poszukuję paru pomysłów na pomiar położenia obiektu (głowy), najlepiej
    > w 3 wymiarach.
    >
    > Warunki brzegowe:
    >
    > 1. głowa jest przykryta w 90%
    > 2. optyczne systemy patrzące "odgórnie" odpadają
    > 3. część aparatury (najlepiej pasywna, lub prawie pasywna) montowana
    > do głowy musi być lekka i prosta w montażu (lekarzo-odporna)
    > 4. śruby, dyble itp w głowie odpadają. Głowa jest żywa i połączona
    > z resztą człowieka szyją ;-)
    > 5. Dokładność pomiaru <1mm, najlepiej 0.1-0.2mm, x, y, z

> [...]

    Facetów w beretach z antenką widywałem nieraz. Zawsze się wtedy
    zastanawiałem o co chodzi i po co to wszystko. Teraz zaczynam
    kojarzyć, wydaje mi się, że już wiem w których gabinetach bywają
    i z jakimi lekarzami się zadają. Może zamiast wyważać otwarte
    drzwi, lepiej którego zagadnąć i spytać, jak ten system działa?

    Jarek

    --
    Silver wings upon their chest,
    These are men, America's best.