eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapomiar prądu w aucie › Re: pomiar pr?du w aucie
  • Data: 2014-12-14 22:36:57
    Temat: Re: pomiar pr?du w aucie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a):
    > W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
    >> Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli
    1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
    >> O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
    > Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo
    > obciążenie tak dużym prądem gwałtownie zmniejsza pojemność aku, ile,
    > trudno wyczuć, ale może to być np 1/10 pojemności. --

    To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i
    zbadane glebiej.
    W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza
    objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren
    masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym
    pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna.

    No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie
    nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie.
    Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo
    ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: